طرح جدید لهستان به منظور تحریم‌های بیشتر اروپا علیه روسیه

لهستان با ارائه طرحی خواستار تحریم واردات الماس و نفت خام از خط لوله روسیه به اتحادیه اروپا شد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور وضع کرده است. با این حال کشور‌های شرق اروپا به دلیل بیم از گسترش جنگ به مرز‌های خود بر سیاست‌های ضدروسی خود پافشاری می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، لهستان به عنوان یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در نظر دارد در ماه جاری میلادی (آوریل) اقدام به ارائه طرحی به منظور تشدید تحریم‌های روسیه کند. 

بر این اساس طرح ورشو شامل تحریم بیشتر کالا‌ها و خدمات روسی می‌شود. در این طرح قرار است واردات نفت خام روسیه از طریق خط لوله و نیز واردات الماس این کشور به اتحادیه اروپا ممنوع شود. 

طرح‌های تحریمی در اتحادیه اروپا باید با موافقت تمامی ۲۷ عضو انجام شود. اکنون لهستان طرح تحریمی خود را به کمیته اجرایی کمیسیون اروپا تحویل داده است. بروکسل تاکنون از ۱۰ بسته تحریمی علیه مسکو رونمایی کرده است، اما به نظر می‌رسد به درخواست لیتوانی و لهستان، این تحریم‌ها به زودی افزایش خواهد یافت. 

با این حال یکی از مقامات ارشد اجرایی اتحادیه اروپا از ارائه زمان بندی به منظور تصویب طرح‌های تحریمی جدید علیه روسیه اجتناب کرد. 

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود بسته یازدهم تحریم‌های روسیه بر مقابله با دور زدن تحریم‌های موجود به ویژه تحریم‌های مربوط به قطعات یدکی و تجهیزاتی که روسیه در میدان نبرد علیه اوکراین استفاده می‌کند تمرکز دارد.

طرح پیشنهادی لهستان به منظور تحریم روسیه شامل توقف واردات نفت خام مسکو به آلمان از طریق خط لوله دروژبا است. همچنین واردات الماس و گاز طبیعی روسیه از جمله ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع) به قاره سبز پایان می‌یابد و همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای با مسکو محدود می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار