هدررفت ۳۴ درصدی آب شرب در شهرستان فردوس

۳۴ درصد آب شرب شهرستان فردوس به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود.

مدیر امور منابع آب فردوس در جلسه شورای حفاظت منابع آب فردوس گفت: ۳۴ درصد هدر رفت آب شرب در شهرستان فردوس است که برای جلوگیری از هر یک درصد شامل اصلاح و بازسازی شبکه و اندازه گیری کنتور‌ها به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حجتی با اشاره به افزایش سرانه مصرف آب در این شهرستان افزود: سرانه مصرف آب شرب شهری به ازای هر نفر باید ۲۰۰ لیتر باشد که این میزان، اما هم اکنون ۲۷۵ لیتر است.

او این میزان را برای مصارف روستایی به ازای هر نفر ۵۶۷ لیتر اعلام کرد و افزود: استاندارد روستایی ۱۵۰ لیتر است.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه سند جامع و مسیر مشخصی جهت تامین آب شرب در شهرستان نداریم تأکید کرد: ظرف یک ماه آینده با مدیریت امور آب شهرستان با تشکیل جلسات تخصصی با مجموعه‌های مرتبط باید وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی مشخص شود و بر مبنای سند جامعی که تهیه خواهد حرکت کنیم.

روشن خطر کم آبی را بسیار جدی دانست و افزود: در بخش مصارف اداری میزان مصرف هر مجموعه کنترل شود و چنانچه از میزان استاندارد بیشتر باشد قطعاً در اعتبارات تملک دارایی آن اداره تأثیرگذار خواهد بود.

او دستگاه‌های مسئول را موظف به تبیین الگوی مصرف برای مردم کرد و گفت: در حوزه روستایی نیز بخشداران فرهنگ سازی و دیدار چهره به چهره را در دستور کار قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار