استاندار خراسان جنوبی؛

مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ راه‌اندازی شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: مراحل اخذ مجوز مرکز ماده ۱۶ (درمان اجباری اعتیاد) در استان باید سرعت گیرد و هر چه زودتر راه‌اندازی شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی است، گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند مشارکت‌های عمومی است تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر باشیم.

او با بیان اینکه حدود ۱۰ سال از تعطیلی مرکز ماده ۱۶ در استان می‌گذرد، افزود: برای ساماندهی به معتادان متجاهر بهزیستی موظف است تا برای اخذ مجوز مرکز ماده ۱۶ در اسرع وقت اقدام کند.

حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه گفت: اجرای طرح یاریگران در ۲۵۰ روستای استان، حضور ۸۰۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی و اجرای طرح درح از اقدامات مثبت این شورا در سال ۱۴۰۱ بوده است.

او با بیان اینکه بیشتر تبلیغات مصرف مواد مخدر در سایت‌ها انجام می‌شود، افزود: برای ترویج اقدامات فرهنگی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر لازم است هرچه سریع‌تر شورای فضای مجازی در استان تشکیل شود.

حسنی مقدم اظهار کرد: هم اکنون ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر در ۸۹ مرکز استان مشغول درمان هستند.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با انتقاد از عملکرد فرمانداران در برگزاری جلسات و پیشبرد امور مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در ارزیابی کشوری به دلیل ضعف در برخی شاخص‌های عملکردی از بین ۳۶ شورا در کشور رتبه هجدهم را کسب کرده ایم که آمار مطلوبی نیست.

سرهنگ شجاعی نسب فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۶۵۰ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: در این مدت ۹۴ خودرو در رابطه با حمل و نقل مواد مخدر توقیف، ۶۴۲ متهم دستگیر و ۵۹۸ پرونده تشکیل شده است.

او افزود: در طرح ضربتی نوروزی پلیس برای مقابله با مواد مخدر ۲۱۱ خرده فروش دستگیر، ۱۲۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۲ باب پاتوق معتادان پلمپ شد که مبنای آن گزارشات و مشاهدات مردمی، پایش و شناسایی پلیس بوده است.

سرهنگ شجاعی نسب با اشاره به آماربالای تردد قاچاقچیان و حمل و نقل مواد مخدر در خراسان جنوبی ادامه داد: عملکرد قاچاقچیان در استان حرفه‌ای است و باید امکانات حرفه‌ای هم برای مقابله با آن‌ها فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.