خطاب به کره جنوبی؛

مسکو: هرگونه ارسال تسلیحات به اوکراین به عنوان اقدامی ضدروسی تلقی شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی درباره احتمال تحویل تسلیحات این کشور به اوکراین واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی درباره تحویل احتمالی تسلیحات کره جنوبی به اوکراین گفت: مسکو هرگونه ارسال تسلیحات به اوکراین را یک اقدام آشکارا خصمانه علیه روسیه می داند.

به گزارش تاس، او افزود: روسیه عملیات نظامی تدافعی را علیه غرب انجام می دهد که رژیم دست نشانده کی یف را به عنوان ابزار جنگ نیابتی ترکیبی خود علیه ما انتخاب کرده است. در این شرایط، ما هرگونه ارسال تسلیحات به اوکراین را از هر کجا که ممکن است وارد شود به عنوان یک اقدام آشکارا خصمانه ضد روسی، در نظر خواهیم گرفت."

زاخارووا تاکید کرد: "چنین گام‌هایی بر روابط دو جانبه با کشورهایی که این تصمیمات را اتخاذ می‌کنند تاثیر منفی می‌گذارد و هنگام تشریح مواضع روسیه در مورد مسائل مربوط به منافع امنیتی اصلی کشورهای مربوطه مورد توجه قرار می‌گیرند. در مورد کره جنوبی، این ممکن است در مورد رویکردهای حل و فصل مسائل درباره  وضعیت در شبه جزیره کره باشد.»

او یادآور شد که نیروهای روسی حملات با دقت بالا را فقط به اهداف نظامی انجام می دهند، نه به تأسیسات زیرساختی غیرنظامی و افزود: "در مورد نگرانی درباره قربانیان غیرنظامی، متأسفانه، این واقعیتی است که ساکنان دونباس در سال  ۲۰۱۴ در نتیجه تجاوزات حکومت نظامی که قدرت را در کی یف به دست گرفت، با آن مواجه بودند. این یکی از دلایل اصلی بحران فعلی بود.

زاخارووا تاکید کرد: ما هیچ ترحمی برای این قربانیان بی شمار از سوی غرب و سئول ندیده ایم.

رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز گفته بود که کره جنوبی می تواند در صورت تهدید جدی علیه غیرنظامیان در این کشور، ارسال سلاح به اوکراین را آغاز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار