مسکو: روسیه توانسته است خود را به خوبی با تحریم‌های غرب وفق دهد

رئیس بانک مرکزی روسیه تحریم‌های غرب را فراتر از بدترین سناریوی ممکن توصیف کرد.

آمریکا و متحدان غربی اش از زمان آغاز جنگ اوکراین دو استراتژی بزرگ را دنبال می‌کنند، نخست حمایت نظامی و مالی از اوکراین به منظور مقابله با روسیه و دیگری اعمال تحریم‌های سنگین علیه مسکو به منظور تضعیف قدرت نظامی این کشور. روسیه گرچه تاکنون توانسته است در مقابل تحریم‌های غرب اقتصاد خود را حفظ کند، اما این موضوع به معنای نبود مشکل برای این کشور نیست. 

به گزارش تله تریدر، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش علیه مسکو فراتر از بدترین سناریوی ممکن است. با این حال، روسیه توانسته است خود را به خوبی با این مسئله وفق دهد. 

او تاکید کرد: بی تردید بسیار دشوار است که بتوان خود را برای چنین تحریم‌های پوچ و مضحکی آماده ساخت، زیرا شرایطی فراتر از بدترین سناریوی ممکن برای ما ایجاد شد. با این حال، شرکت‌ها و شهروندان روسی بار دیگر توانایی خود را به منظور تطبیق سریع با شرایط جدید نشان دادند. 

رئیس بانک مرکزی روسیه با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا، افزود: اقدامات حمایتی دولت کافی بود و این موضوع اقتصاد را قادر ساخت تا از تحریم‌های سنگین غرب عبور کند. هم اینک بانک‌ها و سایر سازمان‌های فعال در بخش مالی با ثبات کار می‌کنند و امکانات لازم برای کشور را فراهم کردند. 

اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) مرکز آمار روسیه اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ به اندازه ۲.۱ درصد کوچک شده است. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید اقتصاد کشور در همچنان در حال رشد بوده و تحریم‌های غرب نمی‌تواند این روند را متوقف کند. 

کشور‌های غربی تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده اند. گروه ۷ اقدام به اعمال سقف قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت خام صادراتی روسیه از طریق دریا کرده است که برآورد می‌شود همین موضوع درآمد‌های نفتی مسکو را بیش از ۴۰ درصد نسبت به پیش از جنگ اوکراین کاهش داده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
آره جون عمتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
روسیه 1 یا دو ساله درگیر تحریمه توانسته خودش را وفق بدهد توی دهان امریکا و اروپا هم زده .ولی ما 45 ساله درگیر تحریم هستیم هنوز اقتصاد دانهای ما بلد نیستند چگونه دلار زدایی کنند از اقتصادمان
آخرین اخبار