استاندار آذربایجان غربی به دیدن فیلم غریب رفت

با حضور استاندار آذربایجان غربی پردیس سینمایی مهر ارومیه به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی پس از بازدید از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی مهر ارومیه، به تماشای فیلم سینمایی "غریب"  نشست.

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است.

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. 

سردار سرلشکر پاسدار شهید محمد بروجردی (۱۳۶۲-۱۳۳۳ ه. ش) از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب و از فعالان و فرماندهان دوران انقلاب و دفاع مقدس بود.

 این سردار والا مقام در خرداد ۱۳۶۲ خورشیدی به همراه چند تَن دیگر از فرماندهان، به دلیل برخورد خودرو حامل آنان در جاده مهاباد به نقده با مین، به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ به گفته یکی از همراهان، وی درست چند ساعت قبل از شهادت در پاسخ به پرسش یکی از همسفرانش گفت: «این دنیا ارزشی ندارد ما باید همه چیزمان را در راه خدمت به مکتب‌مان بدهیم، همان‌طور که امام حسین (ع) و اصحاب ایشان با تمام سختی‌ها مبارزه کردند، ما هم مکلف به صبر و مبارزه‌ایم».

پردیس سینمایی مهر ارومیه، با هفت سالن نمایش و ظرفیت چهارصد نفر با اعتباری افزون بر سیصد میلیارد ریال ساخته شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری سه سال پیش گفته بود: «پردیس سینمایی مدرن شهرستان ارومیه» تا دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.