هشدار یک گروه عراقی نسبت به افزایش نظامیان آمریکا در این کشور

یکی از گروه‌های مقاومت عراقی هشدار داد آمریکا نیرو‌های خود را از کویت به بغداد انتقال می‌دهد.

روه «اصحاب کهف» عراق از دولت السودانی خواست به افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی در داخل و حومه این کشور توجه داشته باشد.

به گزارش المیادین، این گروه اعلام کرد: «نیرو‌های وابسته به اداره اطلاعات آمریکا این روز‌ها به کرات از حریم هوایی عراق استفاده می‌کنند.»

گروه اصحاب کهف خاطرنشان کردند که «هدف استفاده زیاد پرسنل اطلاعاتی آمریکا از حریم هوایی عراق، انتقال نیرو و تجهیزات فنی از پایگاه الجهراء کویت به پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد است.»

پیشتر نیز همین گروه بر لزوم توجه دولت السودانی نسبت به افزایش نیرو‌های آمریکایی در عراق و حومه آن تاکید کرده بود. گفتنی است تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق ۲۵۰۰ سرباز تخمین زده می‌شود که در اماکن متفرقه‌ای از این کشور بویژه در برخی از تاسیسات نظامی بغداد و شمال عراق مستقر هستند.

یک رسانه آمریکایی چندی پیش گزارش داد که آمریکا به دنبال حفظ گروه‌های کوچک در عراق است (که ادعا می‌کند برای انجام ماموریت‌های غیررزمی در عراق حضور دارند) تا حضور دائم در منطقه داشته باشد و نشان دهد روابط نظامی و شراکت دیپلماتیکش با کشورهای مهم خاورمیانه ادامه دارد.

بغداد و واشنگتن در جولای ۲۰۲۱ درباره خروج همه نظامیان رزمی از عراق توافق کردند و طرفین همچنین توافق کردند که روابط امنیتی میان دو کشور مشورتی و آموزشی و همکاری اطلاعاتی باشد و نیروهای رزمی آمریکا در عراق نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار