سرگردانی پناهجویان افغانستانی در آمریکا و کانادا

پناهجویان افغانستانی در آمریکا و کانادا با پایان یافتن ویزایشان در بلاتکلیفی به سر می برند.

آمارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) نشان می‌دهد از میان ۷۷ هزار پناهنده‌ افغانستانی که با ویزای بشردوستانه در دو سال گذشته به این کشور آمده‌اند، تاکنون تنها ۵ هزار نفر از آن‌ها اقامت دائمی دریافت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکا اعلام کردند با وجود حمایت‌های دو حزب، کنگره با گذشت نزدیک به دو سال پس از خروج آمریکا از افغانستان تاکنون نتوانسته است قانونی را تصویب کند که روند صدور اقامت دائم برای پناهجویان افغانستانی را تسهیل کند.

بر اساس آمارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS)، از ژانویه ۲۰۲۱، این وزارت بیشتر از ۵۲ هزار درخواست ویزای بشردوستانه را از شهروندان افغانستان دریافت کرده و به آن‌ها رسیدگی کرده است. به گفته‌ این وزارت، از میان درخواست‌کنندگان این ویزا، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مورد آن‌ها رد شده است.

آمارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد از میان بیش از ۷۷ هزار پناهجوی افغانستانی که ویزای موقت بشردوستانه دریافت کرده‌اند، ۱۷ هزار نفر درخواست‌های خود را برای ثبت نام اقامت دائم به دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارسال کردند که تا ۱۶ آپریل ۲۰۲۳، تنها ۵ هزار و ۳۰۰ مورد از این درخواستی‌ها پذیرفته شده است.

با این حال، پناهندگان افغانستانی در کانادا نیز تاکید دارند این کشور نیز برنامه مشخصی برای اقامت دائم پناهندگان افغانستانی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار