افزایش ۳۰ درصدی جمعیت میش مرغ در بوکان

با تدابیر حفاظت محیط زیست و همراهی کشاورزان بوکان در تامین امنیت میش مرغ جمعیت این پرنده نادر، ۳۰ درصد افزایش یافت.

با تدابیر اداره کل حفاظت محیط زیست و همراهی کشاورزان و زارعان شهرستان بوکان در تامین امنیت تنها زیستگاه پرنده نادر میش مرغ جمعیت این پرنده ۳۰ درصد افزایش یافته است.

میش مرغ بزرگترین و سنگین‌ترین پرنده ایران همچنان در معرض انقراض قرار افزایش ۳۰ درصدی جمعیت میش مرغ در بوکاندارد و تنها زیستگاه این مرغ زیبا مزارع و مراتع شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی است. 

میش مرغ در گذشته در طبیعت استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه و همدان زیست می‌کرد، اما انقراض آن، زیستگاهش را به دشت‌ها و طبیعت بوکان محدود کرده است.

احمدی کارشناس طبیعی اداره حفاظت محیط زیست بوکان می‌گوید: میش مرغ در ایران در آستانه انقراض قرار گرفته است و از زبان علمی به شدت در معرض خطر انقراض است. 

میش مرغ بزرگترین پرنده با توانایی پرواز است که متاسفانه به سبب دخالت انسان در محیط زیست، خطر انقراض آن را شدت بخشیده است.

بازیار رییس حفاظت محیط زیست بوکان هم می‌گوید: که سازمان متبوعش در سنوات اخیر اقدامات خوبی در راستای حفاظت این گونه با ارزش انجام داده که خرید و تملک ۲۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی به عنوان زیستگاه اصلی این پرنده و فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم محلی در بقا آن اثرگذار بوده است.

بر اساس سرشماری‌های انجام یافته و در نتیجه اقدامات حمایتی انجام گرفته تعداد میش مرغ در تنها زیستگاهش یعنی طبیعت بوکان، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.