رئیس جهاد آذربایجان غربی:

بیش از نیاز استان جوجه ریزی شده است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دو ماه گذشته بیش از ۶ میلیون قطعه در مرغداری‌های استان جوجه ریزی شده که بیش از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو باخبرنگاران گفت: میزان جوجه ریزی در اسفند پارسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و در فروردین امسال هم چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که بیش از نیاز استان و مقداری بود که در سال‌های گذشته انجام شد.

خسرو شهبازی افزود: از ابتدای امسال بیشترین میزان ساماندهی بازار مرغ در این استان بوده و کمتر از ۱۰۰ تُن در روز توزیع مرغ انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در ایام عادی برای تامین نیاز آذربایجان غربی و سایر استان‌های همجوار روزانه به صورت عادی ۲۲۰ تُن کشتار مرغ انجام می‌شود، ادامه داد: به رغم اینکه حتی بعضی روز‌ها بیش از ۳۰۰ تُن نیز مرغ وارد بازار می‌شود، ولی باز احساس کمبود وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وضعیت بازار بهبود و تقاضا نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: ۲۳ تُن مرغ هفته گذشته از ترکیه وارد شده و ۲۰ تُن هم مرغ منجمد در پایان هفته توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ تُن مرغ وارداتی امروز وارد آذربایجان غربی می‌شود، یادآور شد: امروز ۱۸۵ تُن گوشت مرغ گرم و بین ۱۰ تا ۱۵ تُن مرغ منجمد آماده و در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد هم اکنون ۴۳ هزار تومان در بازار استان است، اضافه کرد: امسال جهاد کشاورزی با همت مضاعفی در بحث کنترل بازار مرغ وارد شده تا چالش‌های موجود مدیریت شود.

شهبازی با بیان اینکه چهار هزار واحد صنفی مرغ فروشی در ارومیه وجود دارد و نظارت براین واحد‌ها کار بسیاری می‌طلبد، گفت: تمام همکاران جهاد کشاورزی بدون استراحت برای تنظیم بازار و نظارت بر آن تلاش کرده‌اند.

آذربایجان غربی دارای ۷۶۰ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم گذار و مرغ مادر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.