احداث ۱۷ کتابخانه دیگر در آذربایجان غربی

برای ترویج فرهنگ مطالعه، ۱۷ کتابخانه دیگر در آذربایجان غربی ساخت، تجهیز و تکمیل می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی طرح‌های احداث کتابخانه‌های عمومی استان که به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار، ۱۷ دستگاه کتابخانه در شهر‌های مختلف استان ساخت، تجهیز و تکمیل می‌شود.

رسول عطائی آذربایجان‌غربی ادامه داد: عملیات اجرایی ۵ کتابخانه در دست احداث است و مطالعات ۱۲ کتابخانه در دست انجام است و با اتمام مطالعات، روند اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: کتابخانه‌های سرو و نقده تکمیل شده و کتابخانه دهخدا میاندوآب در مراحل پایانی بوده و برای تکمیل به موقع سایر پرژه‌های نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای هر چه سریع‌تر و بهتر طرح‌های احداث کتابخانه باید همکاری لازم توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام گیرد.

در ادامه این جلسه راهکار‌های اجرای هر چه بهتر و سریعتر طرح‌های ساخت کتابخانه و تخصیص به موقع اعتبارات طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است، که ۷۴ کتابخانه از ابن تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ باب نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است؛ از ۲۷ باب کتابخانه‌ای که تحت نظارت است، ۲۳ باب به صورت مشارکتی و چهار باب نیز به صورت کتابخانه عمومی دارای مجوز، فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.