اختصاص ۳۷۰۹ سهمیه تسهیلات بانکی مقاوم سازی به روستا‌های ارومیه

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: ۵۸ درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در ارومیه به بانک‌ها معرفی شدند.

۸۵۸ نفر در ارومیه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در نشست بررسی چالش‌های حوزه مسکن روستایی شهرستان ارومیه  گفت: از مجموع سه هزار و ۷۰۹ سهمیه دریافت تسهیلات بانکی در ارومیه ۲ هزار و ۱۰۰ نفر یعنی ۵۸ درصد به بانک ها معرفی شدند که با درخواست ۸۵۸ نفر که شامل ۲۳ درصد کل در خواست دهندگان است، موافقت شد.

علیرضا مقدم بیان کرد: طرح مقاوم سازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان در دست اجراست و سهمیه هر روستا به دهیاران ابلاغ شده تا در این زمینه فرهنگسازی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در زمینه مقاوم سازی منازل روستایی نباید از ظرفیت خیرین و حساب ۱۰۰ امام (ره) غافل شد چرا که افرادی کم توان در روستاها هستند که مورد حمایت باشند.

۱۰۰ طرح هادی در روستاهای ارومیه واجد شرایط بازنگری هستند

رضا منافی رییس بنیاد مسکن شهرستان ارومیه نیز در این جلسه در زمینه طرح بازنگری طرح هادی در روستاها گفت: در ارومیه بیش از ۱۰۰ طرح شامل این طرح بازنگری هستند ولی در سفر استاندار آذربایجان غربی بر اجرای این طرح در ۲۰ روستا تاکید شده است که ۱۵ مورد انجام شده و ۲ مورد شامل دو روستای نجف آباد و هشتیان با تامین اعتبار از محل تن خواه امسال در حال اجراست و سه مورد دیگر به علت مشکل آب هنوز آغاز نشده که پیگیر رفع مسأله آب هستیم.

شهرستان ارومیه دارای یک میلیون و ۴۰ هزار نفر جمعیت (طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و ۶۱۱ روستاست، بیشترین میزان روستاهای استان در ارومیه واقع شده اند، بخش مرکزی ارومیه با ۹ دهستان و ۲۸۸ روستا و ۱۴۵ هزار نفر جمعیت طبق امار سال ۱۳۹۵ بزرگترین بخش این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.