پیشی گرفتن ترامپ از نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه در انتخابات داخلی

نظرسنجی‌ها از پیشی گرفتن ترامپ از سایر نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری حکایت دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یکی از طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین روند‌ها را در میان تمامی کشور‌های جهان دارد به طوری که نامزد‌ها دو سال درگیر کارزار‌های انتخاباتی و مناظرات هستند. براساس رویه انتخاباتی در آمریکا، دو حزب اصلی این کشور شامل حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات اولیه (primary election) و رقابت درون حزبی نامزد اصلی خود را انتخاب می‌کنند. سپس در انتخابات عمومی که در سوم ماه نوامبر برگزار می‌شود نامزد‌های اصلی دو حزب به رقابت پرداخته و پیروز این رقابت به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده می‌شود. 

«جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور مستقر در کاخ سفید بدون شرکت در انتخابات اولیه نامزد اصلی حزب دموکرات محسوب می‌شود. گرچه تاکنون چند چهره دموکرات خواستار به چالش کشیدن این موضوع شده اند، اما بعید به نظر می‌رسد مجمع حزب دموکرات با نامزدی به غیر از بایدن در انتخابات پیشِ رو موافقت کند. در مقابل، نامزد‌های جمهوری‌خواه اکنون رقابت‌های درون حزبی خود را برای مشخص شدن نامزد اصلی آغاز کرده اند.

به گزارش تل تریدر، نتایج اولیه نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر حاکی از آن بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و «ران دسنتیس» فرماندار فلوریدا از بیشترین اقبال برای نامزدی اصلی این حزب برخوردارند. با این حال ترامپ به واسطه حمایت گسترده مسیحیان اوانجلیس و نیز محافظه‌کاران افراطی اکنون در حال پیشی گرفتن از رقبای داخلی خود در حزب جمهوری‌خواه است. 

براساس نتایج یک نظرسنجی که امروز (پنجشنبه) از سوی کالج امرسون منتشر شد «دونالد ترامپ» در یک نبرد فرضی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه موفق شد با کسب ۶۲ درصد آرا، «دسنتیس» را شکست دهد. در این نظرسنجی ترامپ موفق شد ۷ درصد به میزان آرای خود بیافزاید در حالی که میزان محبوبیت دسنتیس با سقوط ۹ درصدی به ۱۶ درصد رسید. 

از طرف دیگر، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات فعلی آمریکا برای انتخابات پیشِ رو با ۳ درصد کاهش، به ۴۱ درصد رسید. همچنین دموکرات‌هایی که معتقدند بایدن باید بار دیگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود با ۶ درصد کاهش، به ۶۵ درصد رسید. این در حالی است که میزان حمایت از بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل نیز با ۷ درصد کاهش، به ۳۰ درصد تنزل یافت. 

با این وجود نظرسنجی جدید همچنان تأکید دارد بایدن با کسب ۴۳ درصد در برابر ۴۱ درصد آرای ترامپ می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده میلادی به پیروزی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بخاید نخاید داره میاد.....زلزله عظیم در راهه
انشاا جنگ بشه تکلیف یسره بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترامپ پول میده تا رای جمع کنه
آخرین اخبار