مقاوم سازی بیش از ۴۳ هزار واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از ۴۳ هزار واحد معادل ۵۴ درصد واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری  با اشاره به وجود ۷۹ هزار و ۶۴۲ واحد مسکونی روستایی در استان اظهار داشت: مابقی واحد‌ها نیازمند مقاوم‌سازی هستند که تا افق ۱۴۱۰ تمامی این منازل مقاوم‌سازی خواهند شد.

وی واگذاری زمین به واجدین شرایط در روستا‌ها را از خدمات این نهاد اعلام کرد و گفت: از بدو تاسیس تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۲ قطعه زمین برای احداث مسکن به روستاییان استان واگذار شده است.

به گفته وی، در همین راستا پارسال ۳۸۴ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شد.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: از دیگر خدمات این بنیاد می‌توان به صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری (شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) اشاره کرد که با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون ۷۱ هزار و ۸۰۷ جلد سند روستایی که افزون بر ۸۵ درصد مسکن‌های روستایی است صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار و ۷۷۳ جلد سند شهری صادر و در سال ۱۴۰۱ نیز سه هزار و ۸۹۴ جلد سند مالکیت روستایی و شهری صادر شده است.

ریاحی سامانی تولید مسکن با کیفیت و ارزان قیمت شهری به منظور کمک به خانه‌دار شدن نیازمندان و اقشار کم درآمد را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن با در اختیار قرار دادن تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت در امر ساخت و ساز و تحویل واحد‌های ارزان‌قیمت اقدام می‌کند که در این بخش از بدو تاسیس تاکنون هزار و ۸۲۴ واحد با اختصاص ۷۸۳ میلیارد تومان احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار