۶۰۰ خانواده در خراسان جنوبی پشت نوبت فرزندخواندگی

۶۰۰ خانواده در خراسان جنوبی در نوبت فرزندخوانگی هستند که بیشتر آن‌ها متقاضی سرپرستی نوزادان می‌باشند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش بهزیستی، کودکان و نوجوانان دختر و پسر با سنین زیر ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

او افزود: در خراسان جنوبی بیشتر متقاضیان به دنبال فرزندخواندگی شیرخوارگان هستند و کمتر سرپرستی کودکان و نوجوانان را برعهده می‌گیرند در صورتی که قانون می‌گوید افراد تا ۱۵ سال را هم می‌توانیم به خانواده‌های متقاضی واگذار کنیم.

شرفی تصریح کرد: شاید در سال شرایط واگذاری ۴۰ تا ۵۰ نوزاد شیرخوار به متقاضیان وجود داشته باشد، اما هم اکنون ۶۰۰ خانواده در نوبت گرفتن فرزند هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به نگهداری فرزندان دارای بیماری خاص نیز گفت: پارسال خانواده‌های متقاضی، سرپرستی ۱۶ فرزند دارای بیماری خاص را برعهده گرفتند و پرداخت هزینه‌های درمانی شان را متقبل شدند که از این خانواده‌ها تشکر می‌کنیم.

سرپرستی فرزندان بدسرپرست به صورت امین موقت

بیشتر فرزندان قابل واگذاری به متقاضیان فرزندخواندگی بدسرپرست هستند که به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به علت عدم صلاحیت والدین و با حکم دادگاه برای نگهداری به بهزیستی سپرده می‌شوند.

شرفی افزود: بیشتر خانواده‌ها در خراسان جنوبی متقاضی فرزندخواندگی هستند و کمتر به عنوان امین موقت، سرپرستی آن‌ها را برعهده می‌گیرند.

او بیان کرد: از خانواده‌های متقاضی درخواست می‌کنیم که سرپرستی این کودکان بدسرپرست را به عنوان امین موقت برعهده بگیرند و چنانچه بعد از دو سال شرایط خانواده اصلی کودک مطلوب نشد، سرپرستی شان را به خانواده متقاضی واگذار می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.