افزایش ۲۰ درصدی جابجایی کالا در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: جابجایی کالا در یک ماه گذشته در استان اردبیل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کلیم‌الله وثوقی گفت: در یک ماه گذشته رشد ۲۰ درصدی را در جابجایی کالا در استان اردبیل به همت رانندگان و فعالان حمل و نقل بار شاهد بودیم که در این زمینه ۹۰ شرکت حمل و نقل نیز فعالیتی مستمر داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل می گوید: در این مدت ۱۲۱ هزار نفر مسافر نیز توسط حمل و نقل مسافر در استان جابجا شده است.

به گفته او، بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل مسافر در استان اردبیل به شکل زمینی و صد درصد حمل و نقل کالا در این استان از طریق جاده‌های مواصلاتی انجام می‌شود.

وثوقی تلاش رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل را در جابجایی کالا و مسافر ارزشمند عنوان کرد و گفت: پارسال جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر و ۴.۲ دهم میلیون تن کالا در این استان به ثبت رسیده است.

او مرز بین‌المللی بیله‌سوار را با فعال بودن پایانه مرزی یادآور شد و می گوید: در گمرک بیله‌سوار نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا با تلاش فعالان حمل و نقل بار و شرکت‌های بین‌المللی جابجا شده است.

وثوقی در ادامه گفت: بعد از کرونا تردد مسافر در این مرز انجام نشده و همچنان وضعیت تعطیلی را در تردد مسافر در این مرز شاهد هستیم.

به گفته او، ۱۲ هزار راننده با بیش از ۷۰۸ دستگاه کامیون در این استان ارائه خدمات می‌کنند که به شدت نیازمند نوسازی ناوگان در این حوزه هستیم.

وثوقی میانگین عمر ناوگان حمل و نقل استان را ۲۳ سال عنوان کرد و گفت: اگر واردات کامیون‌های زیر پنج سال بر اساس بودجه ۱۴۰۲ انجام شود، بخشی از این دغدغه‌ها و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

او ضرورت کنترل بار و جلوگیری از فرار بار را یادآور شد و می گوید: از طریق سامانه هوشمند کنترل حمل و نقل بار به راحتی می‌توان در این زمینه اقدام مؤثری را انجام داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از واگذاری نصب سامانه‌های هوشمند با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: امیدواریم با نصب این سامانه‌ها، فرار بار در این استان به حداقل برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.