استاندار خراسان جنوبی:

تدوین سند مهندسی فرهنگی استان آغاز شد

استاندار خراسان جنوبی از آغاز مرحله تدوین سند مهندسی فرهنگی استان خبر داد.

قناعت در جلسه تدوین سند مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی گفت: باید ریل گذاری‌ها اولیه در تدوین سند فرهنگی استان به خوبی صورت گیرد و این سند حداکثر تا مرداد امسال آماده و برای تصویب به مرکز کشور ارسال شود.

او با ذکر این نکته که خروجی کار سند مهندسی فرهنگی استان باید ارتقای هویت اسلامی و ایرانی باشد، افزود: مسائل مهم استانی و شهرستانی هم باید در این سند دیده شود.

قناعت عنوان کرد: جلسه فرهنگ عمومی استان، هفته آینده با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار خواهد شد و در این جلسه اولویت‌های فرهنگی استان را تشریح خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در اولین فرصت حکم کمیته‌های ذیل ستاد تدوین سند فرهنگی استان ابلاغ شود، اظهار کرد: در اسرع وقت پنج اولویت فرهنگی هر شهرستان نیز مشخص شود.

او با اشاره به اینکه ما در کشور از یک فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی برخوردار هستیم که حلال بسیاری از مشکلات است، تصریح کرد:، چون تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت غنی به خوبی استفاده کنیم و مهندسی خوبی در این زمینه داشته باشیم، آسیب‌های جدی از این ناحیه در مسئله فرهنگ دیده ایم.

قناعت عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص ضرورت نقشه مهندسی فرهنگی کشور نکات خوب و ویژه‌ای مطرح کردند که باید به این نکات به طور خاص پرداخته شود.

استاندار از خراسان جنوبی به عنوان استانی فرهنگی و با باور‌ها و اعتقادات دینی بالا یاد کرد و گفت: باید استان در زمینه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی جلودار باشد.


بیشتر بخوانید


استاندار به جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این شرایط که دشمنان در زمینه فرهنگی هجمه‌های گسترده‌ای بر علیه ما دارند، ضرورت و اهمیت تدوین سند فرهنگی استان دوچندان می‌شود.

به گفته او توجه به موضوع ازدواج و اشتغال جوانان و فرزندآوری از موضوعات بسیار مهمی است که باید در استان مورد توجه ویژه قرار دهیم.

قناعت مسائل فرهنگی را موضوعاتی ریشه دار، اصیل، ناب و دیر بازده دانست و گفت: باید سند فرهنگی خوبی متناسب با اسناد بالادستی و موضوعات فرهنگی، دینی و ملی با برش استانی در خراسان جنوبی تدوین کنیم.

استاندار با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرهنگیان، بیان کرد: ایشان در این دیدار می‌فرمایند که باید کاری کنیم که جوانان ما به ایرانی بودن خود افتخار کنند و همچنین در این دیدار به سه موضوع زبان، ملیت و پرچم تأکید کردند.

او از نیرو‌های انقلابی و حزب اللهی به عنوان ملی گرا‌های واقعی در کشور یاد کرد و گفت: نیرو‌های انقلابی و حزب اللهی در تمام صحنه‌های نظام و انقلاب به خصوص در جنگ تحمیلی حاضر شدند و با دادن هزینه‌های مختلف نگذاشتند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد و خدشه‌ای به نظام انقلاب وارد شود.

در این جلسه کمیته هنر با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته رسانه با دبیری صدا و سیما، کمیته امور دینی با دبیری اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته تعلیم و تربیت با دبیری اداره کل آموزش و پرورش، کمیته اجتماعی زنان و خانواده با دبیری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و کمیته اقتصاد و فرهنگ با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار