آغاز تحقیقات کمیته ضدفساد از ۴ داور اسپانیایی

کمیته ضدفساد دادستانی اسپانیا به اسنادی در مورد دارایی‌ها و املاک چهار داور اسپانیایی دست یافته که اکثر آن‌ها نقدی و بدون وام مسکن خریداری شده‌اند.

طبق گزارش منتشر شده در "ElDebate.com"، دفتر دادستانی مادرید بخش مبارزه با فساد، در حال مطالعه اسنادی است که حاوی تجزیه و تحلیل دارایی‌ها، املاک و مستغلات داوران، کارلوس کلوس گومز، سانتیاگو خایمه لاتره، آلخاندرو هرناندس هرناندس و خوزه ماریا سانچز مارتینس است. این سند به عنوان محرمانه طبقه‌بندی شده و جزئیات املاک و مستغلات این چهار داور را به تفصیل بیان می‌کند.

اولین داوری که در گزارش حضور دارد، کلوس گومز است. مسئول VAR کمیته فنی داوران، دارای هفت ملک است که در مجموع ارزش آن‌ها بیش از یک میلیون یورو گزارش شده است. در سال ۲۰۰۷ او ویلایی در پینسک (ساراگوسا) به مساحت ۸۱۳ متر مربع با پرداخت نقدی خریداری کرد. در سال ۲۰۱۳ او چهار خرید دیگر انجام داد: یک خانه در مونوسفار (کاستیون) با دو پارکینگ و یک انباری. همچنین پول خرید به صورت نقدی پرداخت شد. او در سال ۲۰۱۶ دو خانه و یک انباری در ساراگوسا خرید. علاوه بر این، کلوس گومز یک خانه با پارکینگ و انباری در ویانوئوا پاردیو (مادرید)، این بار با وام مسکن خرید.

به گزارش این سایت، این اسناد کمتر از یک هفته است که در اختیار وزارت عامه قرار گرفته است. این سند ۵۵ صفحه‌ای عکس‌هایی از اموال چهار عضو را پیوست می‌کند. در آن، نحوه تحصیل اموال مزبور که اکثر آن‌ها نقدی بوده، به تفصیل آمده است. در حال حاضر، کمیته مبارزه با فساد در حال بررسی این است که آیا این قضیه ارتباطی با دریافتی‌های میلیونی انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، از باشگاه بارسلونا دارد یا خیر.

داور بعدی که در این گزارش ظاهر می‌شود سانتیاگو لاتره است. همان‌طور که در سند مشخص است، او در مجموع هفت ملک به نام خود دارد که همه آن‌ها به صورت نقدی پرداخت شده است و همه آن‌ها در سال ۲۰۲۰ خریداری شده‌اند. آلخاندرو هرناندس نیز در این گزارش ظاهر می‌شود که املاک و مستغلات او بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به دست آمده است. اولین آن‌ها یک خانه ۱۹۰ متری با پارکینگ و انباری در لاس روساس (مادرید) بود. این گزارش دارایی‌های این داور را بیش از یک میلیون یورو ارزیابی می‌کند.

سرانجام خوزه ماریا سانچس مارتینس، داور فینال کوپا دل ری بین رئال مادرید و اوساسونا ظاهر شد. املاک او عبارتند از: یک خانه ۱۶۴ متری در مورسیا که در سال ۲۰۱۹ به همراه دو پارکینگ و یک انباری خریده شد. در پایان سال ۲۰۲۲، او یک پارکینگ سوم را نیز در مورسیا خریداری کرد. تمام این دارایی‌ها، همان‌طور که در گزارش آمده است، بدون وام مسکن خریداری شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار