کاهش صادرات محصولات در کرمان

رئیس صمت شمال کرمان گفت: سال ۱۴۰۰، ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار ارزش صادرات از استان کرمان بود که این رقم سال ۱۴۰۱ به ۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار رسید.

همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان در محل هتل کاروانیکا کرمان برگزار شد.

رئیس صمت شمال کرمان دراین مراسم گفت: نبوغ خانه صنعت برای انتخاب مکان برگزاری همایش را باید ستایش کرد.

محمد حسینی نژاد با اشاره به کاهش صادرات استان کرمان گفت: سال ۱۴۰۰ براساس آمار سازمان توسعه تجارت کشور ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار ارزش صادرات از استان کرمان بودکه این رقم درسال ۱۴۰۱ به ۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار رسیده است.

او بیشترین محصولات صادراتی استان را پسته، مغز پسته و مس ذکر کرد و افزود: این دو محصول ۶۴ درصد ظرفیت صادراتی استان را تشکیل می‌دهند.

حسینی نژاد تصریح کرد: سال قبل براساس آمار گمرکات ۴۹۰ میلیون دلارارزش صادرات استان بود که کاهش ۴۹ درصدی را نسبت به سال قبل داریم.

او بیان کرد:اگر به تنهایی همین کاهش صادرات بحث شود زحمات صادرکنندگان نادیده گرفته می‌شود.

حسینی نژاد افزود: واردات استان نیز ۲۲۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

او گفت: بیشترین آمارواردات قطعات منفصله خودرو است که به سبب قوت تولیدخودرو در استان است.

رئیس صمت شمال کرمان بیان کرد: بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش خصوصی خودرو را در بم داریم که بالای ۶۰ درصد واردات استان قطعات خودرو و ۲۲ درصد ماشین آلات معدنی است که تولید معدن را نشان می‌دهد.

حسینی نژاد افزود: متاسفانه به سبب نبود برخی زیر ساخت‌ها بخشی تولیدات استان ازگمرک دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

او تصریح کرد: با اتاق بازرگانی صحبت کردیم و ۶ پیشنهاد برای صادرات به مدیران کشوری ارائه کردیم، که اول از همه مطالبه ما مدیریت یکپارچه صادرات درکشور است.

رئیس صمت شمال کرمان تاکید کرد: ترویج فرهنگ استفاده ازمحصولات دانش بنیان ونیزضوابط مرتبط با رفع تعهدات ارزی متناسب با صادرکنندگان هر استان و آموزش مرتبط با فعالین تجاری نیز از دیگرپیشنهادات ما برای ارتقا صادرات استان بود.

برچسب ها: صادرات ، صمت کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.