نماینده مردم کرمان وراور درمجلس:

صادرات پسته جبران کاهش سال قبل خواهد بود

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: حجم بالای ماموریت های وزارت صمت، ضرورت ایجاد وزارت بازرگانی بود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور درمجلس درهمایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان گفت: موضوعات ارزی فراوانی بالایی درمیان مشکلات صادرکنندگان دارد.

 او افزود: اگر ما اصل ارز  راچالش اساسی درنظر بگیریم نرخ ارز وتثبیت تعهدات ارزی از مسائل مهمی است که باید رفع شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: هفته قبل لایحه دو فوریتی وزارت بازرگانی تصویب شد و هفته آتی در دستور کارصحن علنی قرار گیردو پیش بینی ما این است که مدیریت بازار دوماموریت دارد یکی داخلی و یکی بازرگانی خارجی که بحث تجار و صادرکنندگان در خارج و تولیدکنندگان در داخل باید مدیریت شود و همزمان با مزیت‌ها نگرانی‌هایی داریم سیاست های تولیدی از سیاست‌های تجارت جدا شود، تجربه نشان داده حجم گسترده  فعالیت‌ها از عهده یک وزارتخانه برنمی آید و شاید یکی از ضرورت ها برای تشکیل وزارت بازرگانی همین بود.

او تاکید کرد: ماموریت‌هایی که در وزارت بازرگانی تعریف شده به حوزه کمیسیون اقتصادی برمی گردد و بعد از التهابات ارزی سال قبل اکنون به آرامش نسبی در این بخش می رسیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: اگر بخواهیم آرامش در اقتصاد ادامه داشته باشد بایدبا سهل گیری صادرات و پیمان سپاری ارزی راه را برای صادرات باز کنیم، در این بخش جلسات منظم خوبی با اتاق کرمان داشتیم که امیدواریم تیم های جدید اتاق بازرگانی کار را به همان منوال مورد توافق ادامه دهند.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس اظهار کرد: بایدنگاه ما در مجلس این باشد که مسیر را آسان کنیم،که اگر این اتفاق رخ دهد حتما صادرات ما دو برابر می‌شود.

او تاکید کرد: در کرمان نیز سهم عمده صادرات ما ۷۰ درصد پسته ومغز آن  و ۱۵ درصد مس است، که سال قبل بخش عمده پسته دچارسرمازدگی شد امسال باشرایطی پیش امده امید است جبران سال قبل را دربخش صادرات پسته داشته باشیم.

او گفت: نباید به پسته وابسته شویم که صادرات مان تحت شعاع قرارگیرد  بلکه باید محصولات با ارزش افزوده داشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار