افزایش ۴۰ درصد مستمری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: دریافتی مستمری بگیران این صندوق در سال جاری ۴۰ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به این که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار داده شده است گفت: برای نخستین بار ۳۱۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ جذب شده است. 

بیت ا.. برقراری افزود: دریافتی مستمری بگیران این صندوق در سال جاری ۴۰ درصد افزایش یافته و برای حداقل بگیران نیز بیش از ۱۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رتبه نخست آذربایجان غربی در جذب عضو صندوق بیمه اجتماعی در کشور

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی در سال گذشته توانسته بیش از ۴۰ هزار نفر را برای عضویت در این صندوق جذب کند و رتبه نخست را در این زمینه ازآن خود کرده است که نقش صدا و سیمای مرکز استان در این زمینه پر رنگ است. 

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یک هزار و ۸۰۰ کارگزاری در کشور برای خدمت به مردم در این زمینه ایجاد شده که در این استان ۸۵ شعبه کارگزاری است.

روند نزولی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که تعهد اشتغال آذربایجان غربی در سال گذشته بیش از ۵۱ هزار نفر بود گفت: با این حال در سال گذشته بیش از ۵۶ هزار شغل در استان ایجاد شد که تحقق۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

علی دهقانی افزود: از این تعداد ۱۳ هزار نفر بیمه شده در تامین اجتماعی و ۱۰ هزار نفر نیز عضو بیمه صندوق روستایی هستند.

وی همچنین از نزولی بودن روند نرخ بیکاری در استان در طی سال گذشته خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.