اوکراین خواستار دریافت کشتی‌های جنگی آلمانی شد

وزیر دفاع اوکراین مدعی شد با دریافت کشتی‌های جنگی آلمانی می‌توان «ایمنی دریانوردی در دریا‌های سیاه و آزوف» را تضمین کرد.

خواسته‌های اوکراین برای ادامه درگیری‌ها با روسیه به ارسال تسلیحات غربی و تجهیزات جنگی ازجمله هواپیما‌ها و تانک‌های پیشرفته محدود نمی‌شود، به طوری که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین جدیداً خواستار دریافت کشتی‌های جنگی آلمانی شده است.

به گزارش راشاتودی، وزیر دفاع اوکراین در حین بازدید «کارستن بروئر» بازرس کل نیرو‌های مسلح، گفت که کی‌یف برای ایجاد یک «سیستم معماری امنیتی بین‌المللی» باید «ایمنی دریانوردی در دریا‌های سیاه و آزوف» را تضمین کند.

رزنیکوف در توییتر خود نوشته است: «سلاح‌های ساخت آلمان جان هزاران اوکراینی را نجات داد و من از آلمان برای کمک به تضمین امنیت سپاسگزارم.»

وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد: «موفقیت ما در اجرای عملیات تهاجمی به منظور بازپس‌گیری مناطق شرقی کشور از دست نیرو‌های روسی، اهمیت بسیار زیادی برای ادامه کمک رسانی‌های کشور‌های غربی به کی‌یف دارد.»

رزنیکوف در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس اوکراین گفت: «شرکای غربی ما وعده داده‌اند که تا هر زمانی که طول بکشد به حمایت از کی‌یف ادامه خواهند داد.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده است در جنگ روسیه و اوکراین، اگر کی‌یف تسلیم شود نیرو‌های روسی در مرز لهستان مستقر خواهند شد و اوکراین به «بلاروس دوم» تبدیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
غرب در حال پرورش کشوری هست که بزرگترین دشمن برعلیه اش خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهانه غرب مردم اکراین شدن که فرار کردن. نمیخان جنگ کنن و ادامه بدن.ولی عمله ها و مزدور های غرب نمیزارن..ذخیره طلا و ارز کیف تمام شد و بدهکارش کردن خودشون زلسنکی رو ترور میکنن.چون اسرارشون رو میدونه و تناقض ها.وگرنه صلح با تسلیحات نمیشه.روسیه ها تا الان غیر نظامی نزده .بلخره یا صبرش تمام میشه یا مجبورن کنار بیان.پوتین ترسی از جنگ نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زلنسکی بزرگترین گدای تاریخ جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
امر دیگه ای باشه
آخرین اخبار