٤٩ درصد تصادفات فوتی پایتخت به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: متخلفین حادثه ساز سرعت غیر مجاز ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آمار و نمودار به دست آمده از میزان تصادفات فوتی پایتخت ۴۹ درصد به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود. همچنین ۲۷ درصد به سرعت غیر مجاز، ۷ درصد تغییر نسیر ناگهانی، ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۲ درصد نیز به سایر موارد مربوط می‌شود.

جوانبخت افزود: متخلفین حادثه ساز در دسته سرعت غیرمجاز در محدوده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند.

وی ادامه داد: راننده‌ای که سرعت بالایی را تجربه می‌کند برای توقف در مواقع ضروری هرچقدر هم ماهر باشد زمان کافی برای انجام واکنش به موقع و مسافت کافی و میدان دید مناسب برای توقف مورد نظر را ندارد پس باید با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنیم.

جوانبخت با تاکید بر اینکه سرعت شوخی بردار نیست گفت: سرعت هنگامی که بیش از حد مجاز باشد به هیچ عنوان امکان کنترل مناسب و ممانعت از وقوع حادثه وجود ندارد پس توصیه می‌شود برای حفظ سلامت و ایمنی لازم خود و دیگران با سرعت مطمئنه برانید و قوانین آن را رعایت کنید.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به سرعت زیاد، افراد ماجرا جویی هستند که باید این روحیه خود را کنترل و مدیریت کنند تا با هیجانات شخصی موجب رویداد‌های تلخ برای خود و دیگران نشود.

جوانبخت در پایان گفت: خانواده نقش بسیار مهمی در کنترل، مدیریت و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی دارد پس در صورت ایفای درست نقش خود شاهد تاثیرات مثبت و سازنده‌ای در کاهش تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود.

 

برچسب ها: علل تصادفات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این رو هم یاد آور بشید که اگر کیفیت بالای خودروهای داخلی نبود..امار فوتی ها چ بسا خیییلییی بیشتر هم میشد...
حیفه این همه امنیت وکیفیت.که برای خودروهای داخلیمون صرف میشه.برای عده ای بی ملاحظه..
آخرین اخبار