معاون کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل:

پیام رهبر جمهوری اسلامی در مورد تحصیل دانش آموزان اتباع به خوبی اجرا می‌شود

گلادکووا گفت: پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد بهره‌مندی دانش آموزان اتباع خارجی از تحصیل همانند دانش‌آموزان ایرانی به خوبی اجرا می‌شود.

 اینا گلادکووا در دیدار با استاندار کرمان با همراهی سفرای کشور‌های فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان گفت: کشور‌های حاضر کمک‌های شایانی به فعالیت‌های کمیساریا در ایران داشته‌اند.

او افزود: سفر به استان کرمان فرصت طلایی بود که بتوانیم از نزدیک واقعیت کار را ببینیم که در حوزه آموزش و بهداشت اقدامات شایانی انجام شده و برای ما قابل قبول است.

معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران بیان کرد: سیاستی که دولت ایران برای ادغام جمعیت بالایی از پناهندگان در سیاست‌های داخلی و ملی کشور در پیش گرفته، برای ما خیلی مهم است.

او بیان داشت: ایران بیشترین تعداد پناهندگان را طی سال‌های طولانی در خود جای داده و این سفر فرصت خوبی برای کمیساریا و سفرا است که از کشور‌های خودشان درخواست کمک بیشتری برای خدمات رسانی بهتر به امور پناهندگان بدهند.

 اینا گلادکووا بیان داشت: جای خوشحالی است که سیاست‌های داخلی استان کرمان  برای  منافع پناهندگان است و بیشتر از ۱۰ درصد جمعیت استان را این مهاجران تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به تحصیل کودکان افاغنه در مدارس استان کرمان گفت: خوشحال هستیم که پیام آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد بهره‌مندی دانش آموزان اتباع از تحصیل همانند دانش‌آموزان ایرانی به خوبی اجرا می‌شود و فرصت مساوی برای تحصیل آن‌ها وجود دارد.

معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: استان کرمان در ماه‌های اخیر شاهد سومین حضور کشور‌های کمک کننده به پناهندگان است و این نشان از اقدامات مثبت کرمان است.

ولف دیتریش هایم، سفیر کشور اتریش در ایران نیز گفت: خدمات خیلی خوبی در این استان به جمعیت پناهندگان داده می‌شود و  ۲ سال پیش به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان خیلی از مردم این کشور به دنبال پناهندگی بودند.

او افزود: بعد از این اتفاق، کشور اتریش تصمیم گرفت به کشور‌هایی که درگیر پناهندگی اتباع افغانستانی هستند، کمک کند.

سفیر کشور اتریش در ایران گفت: در جریان زلزله بم نیز کشور اتریش کمک خوبی به ایران داشته و از آشنایی بیشتر و شناخت بیشتر استان کرمان استقبال می‌کنیم.

او بیان داشت: فعالیت‌های خوبی با کمیساریا و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه پناهندگان داریم و با تمرکز ویژه در آموزش و مهارت اتباع در استان کرمان تلاش خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.