سمنان میزبان دومین همایش تامین مالی از بازار سرمایه شد

معاون استاندار سمنان گفت: برگزاری دومین همایش تامین مالی از بازار سرمایه و برگزاری دوره‌های آموزشی، برای روز پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت برنامه‌ریزی شد.

صادقی گفت: پذیرش شرکت‌های پیش‌ران استان سمنان بدون نوبت در بازار سرمایه، از جمله اهداف برگزاری دومین نشست سکوی تامین مالی از بازارهای سرمایه است.

وی بیان کرد: برگزاری بخش تخصیص برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از بازار بورس و برگزاری رویداد آموزشی ارتقای سواد مالی در سه قشر دانشجویان، دانش‌آموزان و واحدهای تولیدی، در بازار سرمایه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۰ طرح دانش بنیان در نوبت ثبت قرار دارد و با ثبت این تعداد، شمار شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۱۴۰ واحد می‌رسد.

صادقی تاکید کرد: در کنار پرداخت تسهیلات از سایر روش‌ها برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی مانند بورس باید تلاش شود.

وی یادآور شد: برای مهار تورم باید حجم پول در بازار افزایش نیابد و برای این کار باید از دیگر روش‌ها مانند اوراق گام، ال سی، اعتبار اسنادی و اوراق قرضه و بازار بورس برای تامین سرمایه استفاده کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان گفت: هفت شرکت بزرگ استان با ارزش بازار ۱۳ هزار میلیارد تومان در بازار بورس پذیرفته شد و سهام این شرکت‌ها داد و ستد می‌شود.

فاطمه امیرجان تاکید کرد: پذیرش واحدهای صنعتی در بازار بورس بر اعتبار کارخانه می‌افزاید و دارای مزایای مختلف است.

وی ادامه داد: سهولت در تامین مالی، سهولت نقدینگی و نقدشوندگی، معافیت مالیاتی، و افزایش قدرت چانه‌زنی شرکت، از جمله مزایای حضور واحد تولیدی در بورس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار