افتتاح نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه روزی کردستان

دومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه روزی کردستان با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

دومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی استان کردستان شامگاه چهارشنبه با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان افتتاح شد.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین افتتاح این نمایشگاه ضمن تقدیر از تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در برپایی این نمایشگاه همکاری داشتند، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه روزی، نوید دهنده گام نهادن در مسیر پیشرفت و مهارت آموزی دانش آموزان استان است.

او در ادامه سخنانش با تاکید بر سرعت بخشیدن به مهارت آموزی اظهار داشت: مدارس شبانه روزی علاوه بر شأن مدرسه بودن، محل زندگی هم هست لذا باید این تلفیق منجر به افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان گردد.

طیب سالاروندیان، معاون آموزش متوسطه هم در این آئین ضمن تقدیر از زحمات عوامل اجرایی برپایی این نمایشگاه، از رشد ۵۰ درصدی تعداد غرفه‌های این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در دومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه روزی استان، ۹۰ غرفه از مناطق ۱۶ گانه آموزش و پرورش محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار داده اند.

او افزود: در این نمایشگاه ۱۰۵ آموزشگاه شامل ۱۰۱ مدرسه شبانه روزی و ۴ هنرستان حضور دارند که همزمان ۱۸۴ طرح خوداتکای در آن‌ها در حال اجراست.

سالاروندیان در بخش دیگر سخنان خود گفت: تمام تلاش ما بر این است که دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی با فراگیری مهارت‌های زندگی و فنی بتوانند در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات زندگی بهترین راهکار را برای حل آن‌ها انتخاب نمایند.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: ما برای انجام این مهم نیازمند مساعدت و همکاری بیش از پیش سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم همه توان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنیم.

گفتنی است، این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در معرض بازدید عموم مردم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.