بورل: اتحادیه اروپا تامین مهمات برای اوکراین را تسریع کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای این اتحادیه باید به تامین مهمات برای اوکراین سرعت بخشند.

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که اتحادیه اروپا باید تحویل مهمات به اوکراین را سرعت بخشد، زیرا نیرو‌های این کشور تنها در منطقه باخموت روزانه به ۱۰۰۰ گلوله توپ نیاز دارند.

به گزارش رویترز، بورل گفت: دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در نشستی در استکهلم به همتایان اتحادیه اروپا گفته بود که کی‌یف برای دفاع از خود در برابر روسیه به حمایت بیشتری نیاز دارد.

او پس از این نشست به خبرنگاران گفت: در اطراف شهر باخموت در شرق میدان نبرد، "اوکراین به حدود ۱۰۰۰ گلوله توپ در روز نیاز دارد. "

بورل در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا چگونه می‌تواند عرضه را سرعت بخشد، گفت که کشور‌های عضو باید ذخایر خود را بررسی کنند و بر چالش‌های لجستیکی غلبه کنند.

در ماه مارس، وزرای اتحادیه اروپا طرحی به ارزش حداقل ۲ میلیارد یورو (۲.۲۰ میلیارد دلار) برای تامین ۱ میلیون گلوله مهمات توپخانه و موشک در مدت ۱۲ ماه به اوکراین را تصویب کردند.

بورل گفت که اوکراین نیاز خاصی به مهمات دوربرد دارد زیرا روس‌ها از دور بمباران می‌کنند.اوکراینی‌ها باید ظرفیت رسیدن به همان محدوده را داشته باشند.

کولبا در سخنانی قبل از این نشست همچنین گفت مهمات توپخانه دوربرد محور بحث‌ها خواهد بود.

آلمان روز شنبه ۲.۷ میلیارد یورو کمک نظامی را اعلام کرد که بزرگترین بسته این کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین است و متعهد به حمایت بیشتر از این کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار