اتحادیه اروپا درصدد تصویب بسته تحریمی جدید علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد امروز بسته جدید تحریمی علیه ایران را تصویب می‌کنیم.

جوزپ بورل گفت بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران به علت نقض حقوق بشر تصویب خواهیم کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، روزنامه فایننشال تایمز پیشتر در گزارشی با اعلام اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های ایرانی و چینی به بهانه همکاری با روسیه در جنگ اوکراین تحریم کند، توضیح داد که این اتحادیه به طور کلی به دنبال بررسی مسئله دور زدن تحریم هاست.

اتحادیه اروپا در حالی ایران را به کمک نظامی به روسیه در جنگ علیه اوکراین و ارسال پهپاد به این کشور متهم می‌کند، که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده اند که تهران هیچ دخالتی در جنگ اوکراین ندارد و از راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران در این منطقه حمایت می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حضور یافته بود افزود: در نشست امروز درباره اجرایی شدن تصمیمات مهم گروه ۷ در خصوص روسیه و اوکراین بحث و گفتگو خواهیم کرد.

بورل از دولت‌های اروپایی خواسته تا میزان کمک‌های مالی و نظامی خود به اوکراین را افزایش دهند. صندوق حمایت‌های نظامی اتحادیه اروپا تاکنون ۴.۶ میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی ارسال کرده است.

برای عملی شدن این پیشنهاد بورل، سایر دولت‌های عضو اتحادیه اروپا باید آن را مورد تایید خود قرار دهند. اعضای این اتحادیه در سال گذشته توافق کرده بودند در صورت نیاز کمک نظامی خود به اوکراین را افزایش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
خیلی زود مجبور به عقب نشینی از سیاست‌های خودشان خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
عجب
آخرین اخبار