مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد

صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال جدید

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال جدید برای فرآورده گریس برپایه سدیم و گریس بر پایه لیتیم صادر شد.

مهناز همتی، مدیرکل استاندارد ایلام گفت: پس از بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌های تولیدی در کمیته‌های علائم برگزار شده اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده گریس، با علامت تجاری تانیش در شهرستان ایلام صادر شد.

همتی با اشاره به اینکه استفاده از فرآورده‌ها خودرویی دارای نشان استاندارد و کد رهگیری ده رقمی معتبر، در خودرو الزامی است افزود: مالکین و استفاده کنندگان به منظور اعتبارسنجی و اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک‌شده بر روی کالاها، می‌توانند از طریق ارسال کد رهگیری ده رقمی استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام و اطلاعات مربوط به آن فرآورده را اخذ نمایند.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: از آنجاییکه استفاده از علامت استاندارد در زمان تعلیق بر روی کالا‌های مربوطه جرم محسوب می‌شود، در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحد‌های تولیدی مذکور افزایش می‎یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.