مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام خبر داد

آسانسور‌های غیر استاندارد خطری در کمین شهروندان

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام گفت: دستگاه‌هایی که در مهلت تعیین شده موفق به ارائه گواهی ادواری و تاییدیه آسانسور نشده اند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مهناز همتی گفت: با مجوز دستگاه قضا، مهلت یک ماهه برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده تا آسانسورهایشان را استاندارد کنند در غیر اینصورت آسانسور آن‌ها پلمب و جریمه می‌شوند.

او گفت: از بین دستگاه‌های اجرایی استان فقط هیجده دستگاه دارای آسانسور ایمن هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در خصوص مجتمع‌های شخصی نیز گفت: صاحبان مجتمع‌های خصوصی هم بعد از کسب استاندارد اولیه برای کسب استاندارد ادواری در سال‌های بعد اقدام نمی‌کنند بطوریکه از حدود هزار واحد مسکونی دارای آسانسور بیست واحد برای کسب استاندارد ادواری اقدام کرده اند.

همتی گفت: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسور‌های فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

او گفت: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

مدیرعامل آتش نشانی استان نیز در این خصوص گفت: سال گذشته ۳۹۱ سانحه‌ی آسانسوری در استان رخ داده است.

او گفت: از ابتدای امسال نیز ۳۹ سانحه‌ی آسانسوری در استان اتفاق افتاده که هفت مصدوم بدنبال داشته است.

کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.