شهرک فناوری سمنان در ۴ حوزه تخصصی و در ۴ نقطه استان استقرار می یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از تصویب ایجاد شهرک فناوری استان در چهار زون تخصصی با مدیریت متمرکز این شرکت خبر داد.

باقری گفت: قرار است که شهرک فناوری با توجه به وجود ظرفیت‌ها در چهار منطقه استان سمنان مکان‌یابی شود.

وی با اشاره به شرح خدمات و سرفصل‌های زون‌های تخصصی، تصریح کرد: خودرو و قطعات خودرویی در سمنان، ماشین های الکتریکی و الکترونیکی در شاهرود، فرآوری دارویی و صنایع معدنی در دامغان و خودرو و قطعات خودرویی و صنایع شیمیایی‌ در گرمسار؛ زون‌های تخصصی است که مکان‌یابی براساس آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: مرکز خدمات فناوری کسب و کار، اراضی صنعتی شهرک، اراضی تحقیق و توسعه (R&D)  و آزمایشگاه‌ها از اجزای شهرک فناوری استان سمنان خواهند بود.

وی بیان کرد: شرکت‌های خدمات مشاوره تخصصی و شرکت‌های کارآفرینی که فعالیتی اقتصادی را شروع نموده اما حجم فعالیت شرکت و توان مالی آن تا حدی نیست که ساختمانی مستقل داشته باشند و امکان اجاره واحدی استیجاری را دارا هستند می‌توانند در مرکز خدمات فناوری کسب و کار مستقر شوند.

باقری تصریح کرد: شرکت‌های فناوری که دارای سابقه فعالیت تولید و ثبت پتنت در حوزه فناوری های برتر (مواد پیشرفته) و نیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی و کادر تخصصی مناسب بوده و امکان توسعه فعالیت و اشتغال را تا میزان خوبی دارا می‌باشند، از اراضی صنعتی شهرک برخوردار می‌شوند.

به گفته وی، اراضی تحقیق و توسعه (R&D) برای استقرار واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ که علاقنمند به ایجاد واحد تحقیق و توسعه خود در شهرک و استفاده از خدمات شهرک می‌باشند، در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: آزمایشگاه‌های این شهرک فناوری شامل آزمایشگاه اصلی(مرجع) شهرک و چند آزمایشگاه تخصصی اقماری خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرک فناوری مجموعه ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره ای با گرد آوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت‌های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد،کوچک و متوسط مبتنی بر فناوریهای جدید را فراهم می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.