صندوق تامین خسارت‌های بدنی به کمک مقصران حوادث رانندگی می‌آید

صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای کسری پوشش بیمه نامه‌ها و افزایش مبلغ دیه به کمک مقصران حادثه می‌آید تا بخشی از زیان آن را از طریق قسطی کردن جبران کند.

در پنج سال گذشته با حمایت‌های صندوق تامین خسارت های بدنی از زندانی شدن ۱۷۰۰ نفر در استان کرمانشاه جلوگیری شده و ۲۸۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

بر اساس قانون اجباری بیمه شخص ثالث همه دارندگان وسایل نقلیه سواری و موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی ملزم به تهیه بیمه نامه هستند و چنانچه در تهیه بیمه نامه کوتاهی کنند می‌توانند از ظرفیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی استفاده کنند.

قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت : ۸ درصد از بیمه نامه شرکت‌های بیمه‌ای به صندوق تامین خسارت‌های بدنی اختصاص می‌یابد تا مابه التفاوت کسری تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای را پرداخت کنند، اما بر اساس قانون این صندوق سپس این مبلغ را بدون درصد کارمزد یا سود از فرد مقصر حادثه به صورت نقدی و یا اقساط بسته به شرایط وی دریافت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث با موافقت وزیر اقتصاد عملیاتی شود و انگیزه‌ای برای افرادی که بیمه ندارند باشد تا بیمه‌نامه بگیرند.

آن طور که متولیان صندوق تامین خسارت‌های بدنی می‌گویند: بسیاری از افرادی که به این صندوق مراجعه می‌کنند کسانی هستند که به تاریخ بیمه نامه هایشان توجه کافی ندارند و پس از انقضای بیمه نامه دچار حادثه شده و مقصر شناخته شده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.