همایش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری در لردگان برگزار شد

با حضور فرماندار شهرستان لردگان، مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری، بخشدار مرکزی و دهیاران شهرستان لردگان، کارگاه آموزشی تسهیلگری ویژه دهیاران شهرستان لردگان برگزار شد.

فرماندار لردگان در این همایش گفت: دهیاران بایستی مر قانون را رعایت نمایند و هر چه به آن‌ها اعتبار دادند به همان اندازه کار‌ها را انجام دهندو دهیاران نبایستی برای خود و دولت هزینه داشته باشند. در صدور پروانه‌های ساخت و ساز روستایی در محدوده طرح هادی روستایی و دادن مجوز‌های آب، برق و گاز به قوانین مربوطه توجه کنند. 

منصور کریم زاده افزود: اصلی‌ترین وظیفه دهیاران بر اساس ماده ۷۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، پیگیری و اجرای مصوبات شورا‌های اسلامی است و تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمان در محدوده روستاها، تنظیم دفترچه عوارض و بودجه سالیانه و همچنین همکاری با دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و ثبت احوال، منابع طبیعی و نهاد‌های دولتی را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی ضمن توصیه به رعایت قوانین بویژه ماده ۹۰ قانون شورا‌ها و ماده ۹۹ قانون شهرداری و ماده ۹ اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاریها، تصریح کرد: دهیاران قوانین و مقررات حوزه کاری خود را به دقت مطالعه و به مفاد قانونی آن توجه داشته باشند. 

فرماندار لردگان به بحث انتخابات پرداخت و گفت: در انتخابات به ۴ اصل سلامت، امنیت، مشارکت حداکثری و رقابت سالم باید توجه ویژه‌ای داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.