تأکید چین بر مدرن‌سازی سیستم امنیت ملی این کشور

رئیس‌جمهور چین خواستار تسریع در روند مدرن‌سازی سیستم امنیت ملی این کشور شد.

آمریکا به چین به چشم یک قدرت همتراز نگاه می‌کند که به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب در نظام بین‌المللی، در حال به چالش کشیدن هژمونی واشنگتن است. در مقابل، پکن گرچه این تفکرات ایالات متحده را باقی مانده از زمان جنگ جهانی دوم می‌داند، اما مقامات این کشور به خوبی درک کرده‌اند که در مقابل سیاست مهار آمریکا چاره‌ای جز تقویت خود ندارند. 

به گزارش تل تریدر، «شی جین پینگ» وزیر خارجه چین امروز (سه‌شنبه) خواستار آن شد که همزمان با رشد نگرانی‌ها و خطرات امنیتی در جهان روند مدرن‌سازی سیستم امنیت ملی کشور تسریع یابد. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره نشست کمیسیون امنیت ملی چین، مقامات ارشد پکن در این نشست حول مهمترین موضوعات و مشکلاتی که این کشور به طور فزاینده با آن دست به گریبان است به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند. 

رئیس‌جمهور چین در ادامه با اشاره به طیف گسترده‌ای از مسائل و مشکلات امنیتی در جهان از جمله در حوزه فضای سایبری، گفت: «ما باید سطح مدیریت امنیت در حوزه هوش مصنوعی و داده‌های شبکه‌ای را بهبود بخشیم.»

چین و آمریکا تا به حال بار‌ها یکدیگر را به تلاش برای حملات سایبری علیه یکدیگر متهم ساخته‌اند. واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود پکن از شبکه‌ای از هکر‌ها حمایت می‌کند. همچنین ایالات متحده مدعی است چین در شبکه اجتماعی تیک تاک نفوذ داشته و یا با گسترش نسل پنجم اینترنت از طریق شرکت هوآوی به دنبال جاسوسی از کشور‌های غربی است.

با این حال، پکن بار‌ها با رد ادعای واشنگتن، از تلاش برای تقویت سیستم پدافند غیرعامل و مقابله با حملات هکر‌ها در اینترنت خبر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار