امیرخان متقی:

تحریم‌های وضع شده بر افغانستان لغو شود

امیر خان متقی اعلام کرد تحریم‌های بین‌المللی دلیل تأخیر ۳ ماهه در بازگشت اجساد ۱۸ افغانستانی از بلغارستان به افغانستان است.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان بار دیگر از جامعه جهانی خواست که تحریم‌های وضع شده بر افغانستان را لغو کند تا افغانستانی‌ها بتوانند به نیازهایشان دسترسی داشته باشند.

حافظ ضیاء احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان با نشر توئیت هایی گفت که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در مراسم یادبود ۱۸ شهروند افغانستان که در بلغارستان در مسیر رفتن به سایر کشورهای اروپایی به دلیل کمبود هوا در یک کانتینر جان دادند، سخنرانی کرده‌ است.

این رویداد در ۱۷ فوریه اتفاق افتاد، اما پس از حدود سه ماه تأخیر، اجساد این افغانستانی ها روز چهارشنبه هفته گذشته، توسط یک پرواز شرکت هوایی آریانا افغان به کابل منتقل شد؛ امیرخان متقی در گفتگو با اقارب این قربانیان، تحریم‌های بین‌المللی را دلیل مهم این تأخیر خواند.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، بار دیگر از همه افغانستانی ها خواست تا در صورت رفتن به خارج از راه‌های قانونی استفاده کنند و گفت:"همه هموطنان این حق را دارند، چه از راه هوایی، چه از راه زمینی بروند، همه بنادر باز است. همه می‌توانند از راه‌های قانونی بروند، مسافرت کنند و پس بیایند. اما خود را در معرض خطرهایی قرار ندهند که با رویدادهایی مانند بلغارستان مواجه شوند."

با مسدود ساختن میلیاردها دلار از دارایی بانک مرکزی افغانستان در خارج، تحریم‌های وضع شده بحران بشری و اقتصادی در افغانستان بیشتر گسترش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار