رییس کل گمرک ایران:

اقلیم کردستان عراق به تنهایی مقصد ۵ درصد صادرات ایران است

رییس کل گمرک گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، سهم اقلیم کردستان از صادرات ایران به عراق از ۲۲ درصد به بیش از ۲۸ درصد رسیده است.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که در ارومیه برگزار می شود گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، سهم اقلیم کردستان از کل صادرات ایران به عراق از ۲۲ درصد به بیش از ۲۸ درصد رسیده است.
محمد رضوانی فر افزود: سال گذشته از سهم سه مرز با اقلیم کردستان از صادرات ایران به عراق، ۲۲ درصد بود که با اقداماتی که بویژه در راستای تسهیل تجارت مرزی اتفاق افتاد، این رقم افزایش محسوسی داشته است.

وی اضافه کرد: مدیریت ترانشیپمنت، ۲۴ ساعته کردن فعالیت‌های مرزی به ویژه در مرز تمرچین و تسهیلات ارایه شده در مرز از جمله اقدامات موثر برای افزایش صادرات به منطقه اقلیم کردستان عراق بوده است.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: متوسط ارزش کالا‌های صادراتی ایران به اقلیم کردستان عراق از متوسط ارزش صادراتی کشور بالاتر بوده است.

رضوانی فر با بیان اینکه عراق با سهم ۱۹ درصدی و ۱۰ میلیارد دلاری مقصد دوم صادراتی کشورمان است، گفت: سهم اقلیم کردستان عراق هم از مقاصد صادراتی ایران به پنج درصد می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

وی میزان تجارت ایران با کشور‌های مختلف در سال گذشته را ۱۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و یادآور شد: این رقم ۱۱ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.

نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق از صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در ارومیه آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.