هویت، جمعیت، فرهنگ، ارتباطات و رسانه در کانون توجه مهندسی فرهنگی

استانداری مرکزی گفت: هویت، جمعیت، فرهنگ، ارتباطات و رسانه پنج مسئله اصلی فرهنگی استان است.

قربانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: بحران هویت، خانواده و جمعیت، نظام مدیریت فرهنگی، نظام ارتباطات و اطلاعات و رسانه پنج مسئله اصلی استان است.

به گفته قربانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، استان‌ها را مکلف کرد بُرش استانی نقشه جامع مهندسی فرهنگی توسط دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری تهیه شود. 

او افزود: ۱۴۰ مسئله احصاء شد و از این ۱۴۰ مسئله به پنج مسئله اولویت‌دار رسیدیم که در راستای آن برای هر اقدام اولویت‌دار پنج برنامه عملیاتی معرفی شده که با تأیید شورای فرهنگی عمومی استان برای اختصاص اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به شورای فرهنگی عمومی کشور ابلاغ می‌شود.

او با اشاره به اینکه سند مهندسی فرهنگی استان با توجه به مسائل مختلف استان تدوین شده افزود: اساتید دانشگاه، نخبگان، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی استان برای تدوین برش استانی سند فرهنگی استان مشارکت گسترده داشتند.

قربانی افزود: بحران هویت، خانواده و جمعیت، نظام مدیریت فرهنگی، نظام ارتباطات و اطلاعات و رسانه پنج مسئله اصلی است که در استان انتخاب و در جلسه شورا‌های فرهنگ عمومی و برنامه ریزی و توسعه استان تأیید و تصویب شده است.

شورای برنامه ریزی برش استانی نقشه را برای اجرا و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ می‌کند.

دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظفند بر اساس اقدامات استانی و فهرست برنامه و فعالیت‌ها، نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام کنند.

برچسب ها: هویت ، مهندسی فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.