بهره‌مندی حدود ۸ هزار نفر از آموزش‌های پیش از ازدواج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بهره‌مندی ۷ هزار و ۹۴۳ نفر از آموزش‌های پیش از ازدواج با شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده در ۱۴ ماه گذشته خبر داد.

محمدرضا اکبری گفت: طبق ماده ۳۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی زوجین باید این آموزش‌ها را فرابگیرند بنابراین این دوره‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

او گفت: در این دوره آموزشی ۶ ساعته در ۴ مبحث روانشناسی، احکام خانواده، حقوق خانواده و سلامت باروری به زوج‌ها مطالب آموزشی، مفید و موثر آموزش داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۹۳.۳ درصد تعداد زوج‌های مراجعه کرده به آزمایشگاه این دوره را گذرانده اند؛ زوج‌های جوان با شرکت در کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج، شناخت بهتری نسبت به زندگی متأهلی و روابط بین زوجین پیدا می‌کنند و راه‌های تحکیم بنیان خانواده فرزندآوری به موقع، سلامت جنسی، باروری و ... یاد می‌گیرند.

اکبری گفت: کاهش آمار طلاق در جامعه، کاهش ازدواج‌های پرخطر، آگاه‌سازی والدین، مجهز کردن زوج‌های جوان به ابزار لازم جهت ساختن زندگی سالم و پرنشاط، آگاه‌سازی زوج‌های جوان و آموزش آن‌ها به تناسب تغییرات جامعه و مبانی ازدواج، آشنایی زوج‌های جوان با مشاوره از جمله مزایای برگزاری این دوره است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.