دستیار رئیس جمهور:

بروکراسی، مهمترین دشمن مردمی‌سازی مدنظر دولت است

عبودتیان گفت: بروکراسی، مهمترین دشمن مردمی سازی مدنظر دولت است که باید این مساله را با روش‌های گوناگون و ارتباط بیشتر مدیران ارشد با مردم کاهش داد.

سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی گفت: مردمی‌سازی به معنای دادن کار به مردم و استفاده از ظرفیت مردمی در همه زمینه‌ها بویژه در راستای توسعه کشور است که باید همه مسوولان در این خصوص، آستین همت را بالا بزنند.

وی بیان کرد: مردم در سال‌های طولانی گذشته و وقایع و اتفاقات اخیر کشور نظیر زلزله خوی و کرونا نشان دادند که همیشه آماده هستند و ما باید با تمهید سازو کارهای لازم، از ظرفیت مردمی بیش از پیش استفاده کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با اشاره به الگوی بکارگیری مردم در امور خیر و کمک در حوادث و اتفاقاتی مانند زلزله، سیل و کرونا اظهارداشت: ما هرجا الگو داده‌ایم، مردم وارد میدان می‌شود که این مهم را در اموری مانند اداره مدارس، شهرها، روستاها و محلات تجربه کرده ایم.

وی ادامه داد: این ساختار برای این توسط آیت الله رئیسی ایجاد شده که اول ما گفتمان سازی بین مسوولان را داشته باشیم؛ مردمی‌سازی یعنی ساده کردن کارها، نه اینکه کار را پیچیده و تخصصی کرده و از عموم بگیریم.

عبودتیان با تاکید بر لزوم شناسایی حلقه‌های میانی برای اجرای بهتر امر مردمی‌سازی گفت: مدیران ما باید کمک کنند که این گفتمان جا بیافتد و حلقه‌های میانی شناخته‌شود.

وی افزود: هم‌اینک یک ‌سری از حلقه‌های میانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شناسایی شده ولی در خیلی از حوزه‌ها ما حلقه‌های میانی کم داریم.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌ سازی با اشاره به اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب تاکنون پیش رو در موضوع مردمی‌سازی بوده‌اند و ۹۷ نهاد را به صورت مردمی و انقلابی شکل داده‌اند، افزود: امام (ره) با کسی تعارف نداشت و جمع سپاری را وظیفه حاکمیت در راستای رشد انسان به سمت تعالی می‌دانست.

وی با اشاره به انجام یک نظرسنجی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این پیمایش و نظرسنجی ٦٠ درصد مردم اعلام کردند حاضر هستند پنج ساعت در روز کار داوطلبانه و عام المنفعه انجام دهند اما زمینه انجام این کار را بر خود فراهم نمی‌بینند.

عبودتیان گفت: نتایج این پیمایش نشان می دهد که کارکرد مردمی وجود دارد اما بستر آن فراهم نیست بنابراین امروز باید الگوی بکارگیری مردم در امور خیر و جمع سپاری در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف باید مسیر را باز کرد چرا که کلید اصلی حل مشکلات جامعه، حضور و مشارکت مردم است.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت؛ مشارکت مردم در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و اجرا را از ضرورت‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به دولت برشمرد و اظهارداشت: با نظارت نخبگانی مردم بدنبال الگو سازی در این محورها هستیم.

وی بیان کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید مردم را در تصمیم گیری، تصمیم سازی، اجرا و نظارت وارد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.