روسیه: تانک‌ها و نفربر‌های غربی را به غنیمت گرفتیم/ آلمان: توانایی جایگزین کردن تانک‌های آسیب دیده را نداریم

وزارت دفاع روسیه با انتشار فیلمی از غنیمت گرفته شدن تانک‌ها و نفربر‌های غربی تحویلی به اوکراین به دست ارتش این کشور خبر داد.

از همان روز‌های نخست جنگ اوکراین برهمگان آشکار بود که کی‌یف قدرتی نیست که توان رویارویی با ارتش روسیه را داشته باشد. با این حال سیل ارسال تسلیحات غربی و کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا و متحدانش در ناتو به اوکراین باعث شد سال ۲۰۲۲ برای کی‌یف در جبهه‌های نبرد به خوبی پیش رود. این در حالی است که با فراخوان بسیج نیرو‌ها از سوی روسیه، از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون مسکو دست بالا را در جنگ داشته و در حال پیشروی در محور‌های مختلف است. همزمان اوکراین امیدوار است بتواند با کمک‌های تسلیحاتی غرب عملیات تهاجمی برای بازپسگیری مناطق از دست رفته را هرچه سریعتر آغاز کند. 

به گزارش تل تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه و یک فیلم از جبهه‌های نبرد در شرق اوکراین، از غنیمت گرفته شدن تسلیحاتی غربی اهدایی به کی‌یف خبر داد. 

براساس فیلم منتشر شده، ارتش روسیه موفق شده است چندین تانک لئوپارد ساخت آلمان و نفربر‌های بردلی ساخت ایالات متحده را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. برخی از این تانک‌ها و تسلیحات توسط پدافند ارتش روسیه نابود شده و برخی دیگر بدون آسیب باقی مانده‌اند و نظامیان اوکراینی با پشت سر گذاشتن آن‌ها از میدان نبرد فرار کرده‌اند. 

«بوریس پیستوریس» وزیر دفاع آلمان نیز امروز اعلام کرد برلین توانایی این را ندارد که تانک‌های آسیب دیده در جنگ اوکراین را جایگزین کند. 

وزیر دفاع آلمان به رسانه‌ها گفت: «حقیقت آن است که ما توانایی آن را نداریم که تک تک تانک‌های لئوپاردی که در جنگ اوکراین آسیب می‌بینند را جایگزین کنیم. با این حال، ما خود را همچنان متعهد به حمایت از کی‌یف می‌دانیم.»

از سوی دیگر، یکی از مقامات آلمانی از تعمیر تانک‌های لئوپارد ۱ و تحویل آن‌ها به اوکراین خبر داد که شمار آن‌ها بیش از یکصد دستگاه است. دولت آلمان تاکنون از تحویل ۱۷۸ تانک لئوپارد به کی‌یف خبر داده است. این میزان به جز تانک‌های لئوپاردی است که کشور‌های عضو ناتو به اوکراین تحویل داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هی روسیع روسیه حالمونو بهم زدید .اخرش چی ب ما ایرانیا میرسه غیر بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
واقعا فکر کردید می تونید از راه زمینی روسیه رو تصرف کنید؟؟؟ خیلی احمقید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
این جنگ در نهایت بنفع ماست وقتی هر دو زرف جنگ صعیف بشن انگاری ما قویتر شدیم!!
Iran (Islamic Republic of)
بدر
۰۰:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
درنهایت این اوکراین است فریب وعده های توخالی غرب راخورده ونابودخواهدشد
معروف است اگر کسی تاریخ نخواندمجبورخواهدشدتجربه تلخ تاریخ راخودتجربه کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آقای تاریخ خوان اگه تاریخ میخوندی الان باید میدونستی که در نهایت همیشه متجاوز محکوم به نابودی و شکست هست نه ملتی که بخاطر خاک و وطنش میجنگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
کاربر رضا
اسکندر مقدونی و چنگیز خان مغول که پیروز شدند!
آخرین اخبار