پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه کره شمالی براساس یک فرضیه

رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند کره شمالی در ازای دریافت نفت به روسیه تسلیحات می‌دهد.

رسانه‌های غربی با جوسازی علیه پیونگ یانگ تنها به دلیل آغاز صادرات نفت روسیه به کره جنوبی ادعا کردند که کیم جونگ اون در ازای دریافت نفت، به روسیه تسلیحات می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که روسیه پس از ۲۷ ماه وقفه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، عرضه نفت به کره شمالی را از سر گرفته است.

 کارشناسان ادعا کردند که این از سرگیری احتمالا همزمان با تهیه سلاح های پیونگ یانگ به مسکو برای استفاده در جنگش علیه اوکراین بوده است.

 این اولین باری بود که روسیه از آگوست ۲۰۲۰، زمانی که پیونگ یانگ تجارت بین‌المللی را برای مقابله با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا تعلیق کرد، نفت به کره شمالی ارسال کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، گئورگی زینوویف، رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه، گفت که اگر پیونگ یانگ این ممنوعیت را لغو کند، روسیه مایل است تجارت محصولات نفتی با کره شمالی را از سر بگیرد.

دو کارشناس آمریکایی مدعی شدند که احتمالا صادرات نفت پالایش شده به کره شمالی در ازای ارسال سلاح به روسیه از سر گرفته شده است. در ژوئن، علی‌رغم تکذبیه  پیونگ‌یانگ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور می‌تواند تأیید کند که کره شمالی سلاح‌هایی از جمله موشک‌ را برای یک گروه تحت حمایت روسیه در نوامبر ۲۰۲۲ ارسال کرده است.

یکی از این کارشناس‌ها همچنین گفت که همکاری نزدیک پیونگ یانگ و مسکو می تواند منافع آمریکا را تضعیف کند.

این درحالی است که پیش از این نیز آمریکا و رسانه‌های وابسته به آن ادعا کرده بودند که کره شمالی به روسیه نیرو اعزام می‌کند اما پس از مدتی دست از ادعای خود برداشته و آن را رها کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خوب می کنه مگه دادو ستد جرمه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کره شمالی نقطه ضعف امریکا. کره شمالی پرچمدار شکست هژمونی امریکا در سراسر جهان. کره شمالی یاور ستم دیدگان و بردگان ستم دیده عالم. کره شمالی ستم سوز.
آخرین اخبار