برگزاری «نمایشگاه گوهرشاد» در ارومیه

نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی و تولیدی زنان با عنوان «نمایشگاه گوهرشاد» در ارومیه برگزار می شود.

نیر الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی روز پنجشنبه در دومین کارگروه عفاف و حجاب استان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی و تولیدی با عنوان «نمایشگاه گوهرشاد» در ارومیه خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی پوشاک ایرانی - اسلامی و مهیا کردن بستر برای حضور اقشار مختلف و خرید لباس مورد نیاز برگزار می‌شود.

نیر الهامی افزود: تبیین مقوله عفاف و حجاب و توجه به اهمیت آن باید از همان دوران مدرسه و کانون خانواده آغاز شود و به عبارتی مدرسه و خانواده نخستین جایی هستند که می‌توانند ضرورت رعایت عفاف و حجاب و اهمیت آن را به فرزندان ما بیاموزند تا نسلی متعهد، محجبه و مقید به ارزش‌های دینی پرورش یابد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی است برای حضور دانشجویان، دانش پژوهان و اقشار فرهیخته جامعه تا با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در حوزه لباس ایرانی - اسلامی آشنا شده و به تحقیق و پژوهش در مورد آن بپردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: به نمایش گذاشته شدن لباس‌هایی با سبک و سیاق ایرانی - اسلامی اقدامی فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی و لباس‌های نامتعارف و مغایر با ارزش‌های دینی و اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این کارگروه اعلام کرد: مقوله عفاف و حجاب تنها به سازمان خاصی ارتباط ندارد بلکه هر فرد وظیفه دارد برای این مهم تلاش کند.

پیروز قادری ادامه داد: قبل از برپایی نمایشگاه باید جریان سازی کرده و تولیدات و محتوا‌هایی با عناوین «زندگی شیرین و زندگی عفیفانه» با موضوع حجاب و عفاف تهیه شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: سعی کنیم تمرکز برنامه‌ها از مرکز استان را به سمت شهرستان‌ها سوق دهیم و اکثر آن‌ها را در شهرستان‌ها برگزار کنیم.

بررسی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه سال گذشته، ارایه راهکار‌های جدید برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه توسط حاضران در جلسه، برنامه ریزی و هماهنگی و ارایه برنامه برای دومین نمایشگاه عفاف و حجاب، برپایی غرفه رسانه، عکاسی، آموزش نحوه بستن روسری توسط کودکان و برنامه‌های مختلف در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب و همچنین ارایه نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های مختلف از سوی اعضای جلسه از محور‌های این جلسه بود.

نمایشگاه عفاف و حجاب و توانمندی‌های صنایع دستی تولیدی با عنوان «نمایشگاه گوهرشاد» از ۱۱ تا ۱۶ تیر ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دایمی پارک جنگلی ارومیه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.