نیاز به ۱۴ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام اربعین

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین گفت: برای جابه‌جایی حدود ۴ میلیون زائر در ایام اربعین حسینی، نیاز به ۱۴ هزار دستگاه ناوگان داریم.

نفيسي گفت: چهارمين جلسه کارگروه ناوگان ويژه و تسهيل در سفرهاي اربعين برگزار و مقرر شد که ناوگان مورد نياز براي جابه جايي زائران سفرهاي اربعين در قالب سفرهاي زميني  تامين شود.

به  گفته دبیر کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در سال گذشته ۸ هزار دستگاه  ناوگان برای سفر‌های زمینی اربعین در قالب ناوگان حمل ونقل عمومی تامین شد ولی امسال با توجه به فرسوده بودن ناوگان  حمل ونقل عمومی این تعداد به زیر ۸ هزار دستگاه رسیده است. از سوی دیگر با توجه به آنکه امسال طبق برآوردهای صورت گرفته، حدود ۴ میلیون زائر برای اربعین پیش‌بینی شده است؛ بنابراین تعداد ناوگان مورد نیاز به ۱۴ هزار دستگاه می‌رسد.

او می‌گوید: برای تامین ۶ هزار ناوگان باقی مانده باید از دستگاه‌های مختلف در این حوزه  کمک بگیریم که طبق جلساتی که در این بخش برگزار شده مقرر شد که تمامی دستگاه‌ها ناوگان در اختیار خود را به وزارت راه وشهرسازی اعلام کنند تا در ایام پیک سفر از ناوگان آن‌ها برای جابه جایی زائران استفاده کنیم.

نفیسی با اشاره به تقاضای بالای سفر‌های اربعین حسینی نسبت به سال گذشته و امکانات محدود موجود از لحاظ تامین ناوگان، بر اهمیت مشارکت و همکاری سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در این خصوص تاکید کرد.

وی افزود: پیرو مکاتبه رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت و با توجه به ابلاغ وزیر کشور، موضوع بهره‌گیری از ناوگان در اختیار سایر ارگان‌ها، مجدانه از سوی دبیرخانه کمیته درحال پیگیری است و نشستی نیز بدین منظور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار