۱۷ درصد از بیابان‌های ایران در خراسان رضوی قرار دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۷ درصد از زمین‌های دارای اقلیم‌های بیابانی کشور در این استان قرار دارد.

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: حدود ۴۸ درصد گستره بیش از ۱۱ میلیون هکتاری این استان معادل ۵.۵ میلیون هکتار دارای اقلیم بیابانی است.

او با بیان این که هشت میلیون هکتار از زمین‌های خراسان رضوی را اراضی ملی تحت مدیریت این اداره کل تشکیل می‌دهد افزود: به زبان دیگر حدود ۶۹ درصد زمین‌های تحت مدیریت این اداره کل دارای اقلیم بیابانی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: بیابان به مناطقی اطلاق می‌شود که اقلیم فراخشک و خشک با متوسط بارندگی سالانه کمتر از ۱۵۰ میلیمتر دارند و درصد پوشش گیاهی آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد است.

فنودی بیان کرد: از مجموع ۵.۵ میلیون هکتار اراضی دارای اقلیم بیابانی در خراسان رضوی معادل ۱.۲ میلیون هکتار را کانون‌های فرسایش بادی تشکیل می‌دهند که به تعداد ۳۰ کانون در ۲۳ شهرستان استان تقسیم شده اند.

او کاشت ۵۹۲ هزارهکتار جنگل بیابانی در خراسان رضوی را از جمله اقدامات انجام شده در مبارزه با بیابان زایی در استان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار