۲ هزار و ۳۰۰ کودک به فرزند خواندگی سپرده شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲ هزار و ۳۰۰ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در سال گذشته خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موضوع فرزندخواندگی در کشور شتاب قابل توجهی یافته است، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط، در سال گذشته از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

آقای علی‌محمد قادری با بیان این که اکنون حدود ۳۵ هزار نفر در کشور متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی و در صف انتظار هستند، افزود: استقبال مردم از روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها موجب شده است تا ظرفیت شیرخوارگاه‌های کشور به سه چهارم تقلیل پیدا کند.

وی با بیان اینکه در صورتی که مدارک و کار‌های قضایی پرونده متقاضیان تکمیل باشد، روند واگذار فرزند به متقاضیان حدود ۴۵ روز به طول خواهد انجامید، یادآور شد: هم اینک ساز و کاری در سازمان بهزیستی ایجاد شده است که هر کودکی که وارد این سازمان می‌شود بلافاصله تعیین تکلیف می‌شود.

آقای قادری با اشاره به گسترش فرهنگ حمایت از کودکان دارای نیاز‌های ویژه (معلول) افزود: این موضوع نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد و خانوده‌هایی متقاضی پذیرش کودکانی با نیاز‌های ویژه می‌شوند که عمری نیاز به نگهداری و درمان دارند.

وی گفت: از زمان اجرای این طرح در کشور ۳۰۰ خانواده، متقاضی فرزندخوانده شدن این نوع کودکان در کشور شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار