۵۱ زندانی جرائم غیر عمد در هفته قوه قضائیه آزاد می‌شوند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: آیین نمادین آزادسازی ۵۱ نفر از مددجویان زندانی در سطح استان به‌صورت رسمی روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در زندان مرکزی کرمان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه هیات امنای دیه استان با اعلام اینکه کمک به افراد بی بضاعت و کسانی که به دلیل مالی در زندان بسر می‌برند یک اقدام خداپسندانه است ،گفت: ما در آستانه ورود به هفته قوه قضائیه هستیم با تبریک این هفته و زحمات ستاد دیه استان تشکر می‌کنم برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است روز اول با ادای احترام به شهدای عزیز، بخصوص سردار مقاوت شهید حاج قاسم سلیمانی شروع می‌کنیم.

وی افزود: همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه از برنامه‌های مهم ما است، یکی از برنامه که در هفته قوه قضائیه اجرا می‌شود و با این جلسه ارتباط دارد ۵۱ زندانی جرائم غیر عمد در این هفته آزاد می‌شود.
 
سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز با بیان اینکه زندانیانی که از سال‌های قبل در زندان بودند در اولویت ستاد دیه برای آزادی هستند، افزود: در یک کار جهادی پرونده‌های مددجویان بررسی شده و آیین نمادین آزادسازی ۵۱ نفر از مددجویان زندانی در سطح استان به‌صورت رسمی روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در زندان مرکزی کرمان برگزار می‌شود.
 
وی از شناسایی و بررسی پرونده‌های سادات زندانی دارای شرایط ستاد دیه برای آزادی در آستانه عید سعید غدیر خم خبر داد و اظهار کرد: کل بدهی ۵۱ نفری که در هفته قوه قضائیه آزاد می‌شوند، ۱۷۷ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان بود که با برگزاری جلسات صلح و سازش۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اخذ رضایت شاکیان انجام شد.
 
موسوی‌قوام تصریح کرد: توان پرداخت مددجویان ۹۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است و ۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده و استفاده از ظرفیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رشد داشته است. یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان ستاد دیه کمک خواهد کرد و نزدیک به ۲ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی و جشن‌های گلریزان پرداخت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه آمار کل ورودی زندان‌های استان ۲۶۵ نفر است که ۱۱۸ نفر از آن‌ها در سه ماه ابتدایی سال به زندان رفته‌اند، گفت: تقریباً ۳۲ نفر از زندانیان استان مربوط به گذشته است که ۹۰ درصد آن‌ها امروز سر و سامان داده می‌شوند و کم کم به زندانیان جدیدی می‌رسیم که وارد زندان می‌شوند.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با بیان اینکه در جشن‌های گلریزان حدود ۳۵ میلیارد تومان تعهد خیران بوده که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از تعهدات وصول شده است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان تیرماه سال جاری باقی مطالبات نیز وصول شود و در این حوزه جزو استان‌های برتر در برگزاری جشن‌ها و وصول تعهدات هستیم.

وی گفت: جشن‌های گلریزان مردمی ۳۵ میلیارد تومان با کمک بنگاه‌های اقتصادی وصول شده و به حساب ستاد دیه واریز شده است. 

ذوالفلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: ستاد دیه در ذهن و افکار مردم بخصوص خیرین محترم نهادینه شده است و به کسانی که از روی نااگاهی زندانی شدند کمک می‌کند.

وی افزود: استان کرمان یک استان برخوردار است به دلیل ظرفیت معادن و خیرین بزرگی در کشور دارد امیدواریم بتوانیم کمک‌های خود را بیشتر کنیم تا این افراد تحمل بیشتر حبس نکنند و از زندان آزاد شوند. 

ذوالفلی نژاد بیان کرد: زندانیان جرائم غیر عمد انشاءالله دیگر در زندان نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار