۱۲ درصد از ناوگان سنگین در مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی مردود شدند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۱۲ درصد از ناوگان سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان، در تست‌های فنی مردود شده اند.

پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها تمامی وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند که در سال گذشته، ۱۳ هزار و ۸۱۸ خودرو به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده اند.

وی افزود: این استان دارای هفت مرکز معاینه فنی است که در اردیبهشت ماه امسال بالغ بر ۵ هزار و ۸۷۷ دستگاه ناوگان سنگین (۸۸ درصد) خودرو‌های ورودی به این مراکز مراجعه و توانستند نمره قبولی را اخذ کنند و ۸۹۴ خودرو سنگین (۱۲ درصد ناوگان) برگه معاینه فنی دریافت نکرده اند.

به گفته آرامون، در این مراکز، علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
پس تو شهرای آلوده حق تردد ندارن