تکالیف انجام شده با هوش مصنوعی، تشخیص داده می‌شوند

با گسترش فناوری هوش مصنوعی، نگرانی‌ها در مورد تقلب دانش آموزان در نوشتن تکالیف با استفاده از این فناوری افزایش یافته است.

تیمی از کارشناسان در اقدامی با هدف رفع نگرانی‌ها مبنی بر سوءاستفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای تهیه مقالات تحقیقاتی و تکالیف دانش‌آموزی، در حال توسعه ابزاری هستند که می‌تواند بین مقالات پژوهشی اصلی تهیه‌شده توسط دانشجویان و مقالات تهیه‌شده توسط رایانه تمایز قائل شود.

دانشمندان دانشگاه کانزاس آمریکا می‌گویند ابزاری ساخته اند که می‌تواند مقالات تحقیقاتی نوشته شده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی را با دقت بیش از ۹۹ درصد تشخیص دهد.

"هدر دیزایر" که نتایج کار تیم تحقیقاتی خود را در مجله Cell Physics Reports منتشر کرده است، گفت: "ما واقعاً تلاش کرده ایم تا ابزاری را برای تشخیص استفاده از هوش مصنوعی در سبک‌های نوشتاری مختلف ایجاد کنیم".

محققان معتقدند مدلی که آن‌ها ابداع کرده اند، در هنگام شناسایی مقاله نوشته شده با هوش مصنوعی، دقتی حدود ۱۰۰ درصد را محقق کرده است، سپس در صورت نیاز به شناسایی هر پاراگراف نوشته شده توسط هوش مصنوعی، این درصد به ۹۲ درصد کاهش می‌یابد.

علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که اعلام شده است، اما همچنان برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGTP و نوشتن بواسطه هوش مصنوعی صرفا یک ابزار هستند و نمی‌توانند در سطح بالایی جایگزین انسان باشند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار