کمبود آب در گلستان جدی، مدیریت مصرف ضروری

امام جمعه گرگان گفت: مردم با مدیریت مصرف و مسئولان با تلاش و پیگیری بیشتر در صدد کاهش مشکلات ناشی از کمبود آب باشند.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی درخطبه‌های نماز جمعه امروز ۲ تیر گفت: تیر ماه یاد آور دو حادثه مهم در تاریخ انقلاب است، یکی ششم تیر سال ۶۰ روز سوء قصد به مقام معظم رهبری و دیگری هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه شهید بهشتی و یاران او از استوانه‌ها و پشتوانه‌های نظام بودند، افزود: هر کشور دیگری غیر از ایران در یک روز با چنین مصیبتی مواجه می‌شد از هم می‌پاشید، اما انقلاب اسلامی مردم ایران بعد از این واقعه دردناک با رهبری امام راحل، به مسیر خود ادامه داد و نگذاشت دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها تاکید کرد: روز عرفه، روز مناجات با خداست و ضرورت دارد که همه با برنامه ریزی و انجام اعمال عبادی این روز از برکات و فضیلت آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به اینکه استان با بحران آب مواجه است گفت: همه مسئولان در تلاشند و بخشی از اعتبارات لازم را نیز تامین کرده اند، اما با همه اقدامات انجام شده فقط ۱۵۰ متر مکعب بر ورودی آب شرب افزوده شد این درحالیست که فقط در شهر گرگان همچنان با ۳۷۰ متر مکعب کمبود آب مواجه هستیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: متاسفانه سرانه مصرف آب ما دو برابر اروپاست از این رو مدیریت مصرف و بهینه کردن آن امری ضروریست هرچند دستگاه‌های متولی نیز باید با همکاری هم سعی در کم کردن این مشکل کنند.

برچسب ها: نمازجمعه ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.