امام جمعه موقت گرگان:

کشورهای مدعی آزادی نباید اجازه اهانت به مقدسات مسلمانان را بدهند

امام جمعه موقت گرگان گفت: کشورهای مدعی آزادی نباید به شهروندان خود اجازه اهانت و آتش‌زدن کتاب‌ آسمانی و مسجد مسلمانان را بدهند.

حجت‌الاسلام قاسمعلی لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: چند روز قبل یک فرد ساکن سوئد مقابل مسجد مسلمانان در پایتخت این کشور، قرآن را آتش زد، اما صدای مدعیان آزادی در نیامده است.

او ادامه داد: این قبیل کار‌ها و اقدامات در کشور‌های اروپایی به نام آزادی از جمله آلمان فرانسه دانمارک و سوئد بار‌ها تکرار شده است.

لیوانی ادامه داد: این مدعیان آزای چرا در کشور‌های خود اجازه نمی‌هند محصلین و دانشجویان آنطور که دوست دارند، (بی‌روسری یا باروسری) به محل تحصیل خود بروند.

او گفت: چرا مسلمانان را از دسترسی داشتن به مسجد و خواندن قرآن محروم می‌کنند و فرماندار و دولت کشور‌ها از عوامل این کار دفاع می‌کنند.

او افزود: در نزد ما مسلمانان، همه ادیان و کتاب‌های آسمانی مقدس و قابل احترام هستند و ضمن ایمان داشتن به کتاب آسمانی خود به کتاب‌های آسمانی دیگر ادیان ایمان داریم.

امام جمعه موقت گرگان گفت: مسلمانان اجازه نخواهند داد به ساحت و کتاب آسمانی دیگر ادیان توهین شود، زیرا این اهانت را توهین به اسلام، حدیث و حضرت محمد (ص) می‌دانند.

او  تاکید کرد: لازم است مسئولان و مقامات کشور‌های اسلامی برای مقابله با این مسایل تدابیری بیاندیشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۱۲ تیر ماه سالروز حمله ناوشکن آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران که ۲۹۰ سرنشین و خدمه داشت که همگی جان باختند، گفت: آن‌ها که می‌گویند قابلیت تشخیص دادن حتی یک پرنده در آسمان را دارند، چطور تفاوت یک هواپیمای مسافربری با جنگی را متوجه نشدند و حال بعد از آن چرا معذرت‌خواهی نکردند و حتی فرمانده آن ناو را پس از بازگشت به آمریکا تجلیل و تشویق کردند.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه یاد و خاطره شهید صدوقی به عنوان چهارمین شهید محراب در سال ۱۳۶۱ توسط منافقین را گرامیداشت و با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی‌النقی (ع) بعد از ۴۲ سال زندگی، گفت: ایمان و عمل صالح ۲ چیز ارزشمند و مهم هستند که می‌توانند در هنگام مرگ به داد انسان برسند که باید انسان‌ها قبل فرا رسیدن زمان مرگ، به فکر جمع‌آوری ذات و توشه برای آخرت باشد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.